TrosKompas en TV Krant versterken positie bij Bindinc.
In een strategische zet kondigen AVROTROS en Bindinc. aan dat TrosKompas en TV Krant vanaf heden worden ondergebracht bij Bindinc., de toonaangevende uitgever van televisiegidsen in Nederland. Deze samenwerking belooft niet alleen de merken, maar ook de winstgevendheid van deze titels voor omroep AVROTROS te versterken.
De bundeling van deze merken onder de paraplu van Bindinc. verzekert een robuuste toekomst voor de AVROTROS-televisiegidsen, zowel op inhoudelijk als financieel vlak. Gabrielle de Jong, CEO van Bindinc., is enthousiast: “Door onze krachten te bundelen, creëren we het noodzakelijke inkoop- en salesvolume en brengen we de expertise samen die vereist is om sterke merken sterk te houden.”
De Jong benadrukt het belang van de identiteit van de gidsen: “TrosKompas en TV Krant blijven de vertrouwde metgezellen die abonnees, vaak al decennialang, koesteren. Onder één dak kunnen we de inhoudelijke kwaliteit en het onderscheidende karakter van deze bladen waarborgen.”
Taco Zimmerman, algemeen directeur van AVROTROS, ziet de stap als een strategische zet: “TrosKompas en TV Krant zijn belangrijk voor ons om zo in contact te blijven met onze achterban. Door deze tv-gidsen onder te brengen bij de experts van Bindinc. kunnen we nog jarenlang voldoen aan de verplichting dat alle nevenactiviteiten winstgevend moeten zijn. Een aanzienlijk deel van deze opbrengsten gebruiken we om diverse cultuurprogramma’s financieel te ondersteunen waarmee we de sector en Nederland verrijken en verbinden.”
Gabrielle de Jong licht toe waarom deze samenwerking zo belangrijk is in het huidige mediaklimaat: “Schaalvergroting en samenwerking zijn essentieel om adequaat te kunnen reageren op veranderende marktomstandigheden en politieke ontwikkelingen. Samen doen we het beter en staan we sterker.”
Bindinc., al drie decennia de dominante speler in de Nederlandse markt voor televisiegidsen, breidt haar portfolio uit met TrosKompas en TV Krant. Samen met Avrobode, Televizier, NCRV-gids, KRO Magazine, Mikro Gids en TVfilm is de totale betaalde oplage 500.000 (abonnees en losse verkoop) en het wekelijks bereik 1,2 miljoen lezers (NOM). Met de komst van de Tros-gidsen heeft Bindinc. 8 print-tv-gidsen volledig in beheer en levert het ook deeldiensten aan de 6 externe televisiegidsen, waaronder programmadata, redactionele ondersteuning, marketing, productie, sales en abonneebeheer.
Naast de gedrukte gidsen is Bindinc. ook een pionier op het gebied van digitale gidsplatformen, zoals TVgids.nl en Binge.nl (6 miljoen bezoekers per maand), en staat het mediabedrijf uit Hilversum ook bekend om de organisatie van de prestigieuze Gouden Televizier-Ring verkiezing. Daarnaast voorziet Bindinc. toonaangevende videobedrijven van data over videocontent en kijkgedrag.
Met deze strategische uitbreiding zet Bindinc. een belangrijke stap in haar missie om videocontent en kijkers nog effectiever met elkaar te verbinden. Tegelijkertijd stelt het de toekomst veilig van de geliefde tv-gidsen in een snel veranderend medialandschap. Bij Bindinc. werken circa 140 professionals.
Bron: Bindinc.