De toekomst van het nieuws
Hoe ziet de toekomst van nieuws eruit? iMMovator en het Stimuleringsfonds voor de Pers organiseren op dinsdag 31 maart een Cross Media Café over de laatste innovaties. Tijdens deze (gratis) vakbijeenkomst presenteren bestaande én nieuwe spelers de laatste ontwikkelingen.
Wat gebeurt er met nieuws op het moment dat het via specifieke triggers wordt verspreid? Van locatie tot tijdstip, van zelf aangevraagde alerts tot nieuws dat via sociale media tot ons komt, hoe zien de nieuwe nieuwsstromen eruit? Wat worden in een wereld vol updates de nieuwe triggers? Hoe verspreidt nieuws zich over diverse media? Het wordt belicht tijdens het Cross Media Café.
Zo presenteert Lex van Meurs, research director Media, het GfK DAM bereiksonderzoek. In dit onderzoek meet GfK in detail alle web bezoeken en het gebruik van apps. In welke mate laten we ons door nieuwssites informeren? Hoe verschilt dit per dag tussen de diverse sites en apps en per apparaat? En in hoeverre verschillen publieksgroepen daarin?
Daarnaast zijn er bijdragen van Jeroen Verkroost, Chief digital officer De Persgroep, Sjoerd Raaijmakers, uitgever Vice Media, Joost Bon, uitgever Nu.nl, Lara Ankersmit, Hoofd nieuwe media NOS, Wilko van Iperen, hoofd van de afdeling Digitaal & Innovatie KRO-NCRV en Jeroen Zanen, CEO Crowdynews en Jorn de Vries, Business development Flitsmeister.
Na het plenaire programma is er een netwerkborrel. Deelname is gratis, meld je hier aan.
Bron: iMMovator/Broadcast Magazine