Nieuwe netstyling voor NPO 1, NPO 2 en NPO 3
De tv-zenders NPO 1, NPO 2 en NPO 3 hebben vanaf maandag een nieuwe netstyling. Het gaat om de vormgeving van promo’s voor programma’s en de netten zelf (inclusief audio) en de overgangen rond de Ster-blokken.
Aan de logo’s van de zenders is niets veranderd. De realisatie van de nieuwe vormgeving heeft veel tijd in beslag genomen, het project begon al in 2016. De omroepen en de NPO verschilden op veel terreinen van mening. Bijvoorbeeld over de wijze waarop omroeplogo’s en zenderlogo’s in beeld komen.
Met de nieuwe netstyling wil de NPO de profielen van de tv-zenders scherper neerzetten. Ook zorgt de vormgeving voor vloeiender overgangen tussen programma’s, promo’s en Ster-blokken.
Frans Klein, directeur televisie van de NPO: “We willen een vormgeving die de identiteit van elke zender versterkt en die aansluit op de belevingswereld en het kijkgedrag van de doelgroep. Tegelijk moet duidelijk zijn dat de styling van elk net tot één familie behoort. De ontwerpers zijn daar uitstekend in geslaagd.”
Bron: Spreekbuis/BM