Adverteerders
Gisteren vertelde ik over mijn liefde voor YouTube en hoe het platform door de jaren heen van entertainment- naar zoekmachine is gegroeid. Uiteraard is dat logisch – want, Google – maar zeg nou zelf: lees of kijk je liever een stappenplan die antwoord geeft op jouw specifieke vraag?
Zodra mensen op zoek zijn naar een antwoord op een specifieke vraag, vinden ze dat op Google of YouTube. Maar later kun je dat antwoord natuurlijk ook ongevraagd – keer tien – tegenkomen, middels advertenties.
In de eerste Team5pm-jaren hebben we ons vooral beziggehouden met organisch bereik voor merken en publishers, en dat doen we nog steeds. Maar daar tegenover is ook een andere markt die we nog niet bereikten: de adverteerders.
En dat is gek, want video wordt een steeds belangrijker onderdeel binnen de marketingmix van bedrijven, zowel merken als uitgevers. Met YouTube als grootste VOD-platform ter wereld is dit natuurlijk hét platform om op in te zetten.
Om onze klanten volledig te kunnen servicen, zijn we met Team5pm een advertising tak gestart. Simpelweg omdat YouTube zich ontpopt tot een full-funnel marketingplatform, waar kijkers worden bereikt, geïnspireerd en geconverteerd. YouTube is niet alleen het platform waar je veel mensen bereikt, het is ook een platform dat een erg belangrijke rol kan spelen in de consideration fase van de traditionele funnel.
Het platform groeit hard en wordt interessant voor adverteerders. Het maakt niet uit wie je wil bereiken en welk verhaal je wil vertellen, jouw doelgroep zit op YouTube. En wij kunnen deze bereiken en triggeren.
Yara Mureau
YouTube Consultant Team5pm
De week van Yara Mureau
-
ΜaandagPrijs gewonnen
-
DinsdagRebranding
-
WoensdagData, data, data
-
DonderdagAdverteerders
-
VrijdagVrijdagmiddagborrel