Afstand nemen
Zo! Zijn we alweer bij mijn laatste blog voor ‘De week van’ aangekomen. De laatste paar dagen heb ik jullie een inkijkje gegeven in mijn werk, maar vooral in wat mij bezighoudt op het gebied van video- en mediatechnologie. Voor deze laatste blog wilde ik het over een andere boeg gooien.
Media is leuk, het is mijn passie, een passie die ik met vele mensen deel. Maar soms vergeet ik dat er meer is dan alleen media. Vergis je niet, mijn telefoon verlaat bijna nooit mijn zijde. Elke avond breng ik door voor een televisie- of computerscherm, en ben ik toch weer bezig met media. Of dat nu het kijken van een serie op Netflix is, een video op YouTube of zelfs een computerspel, media is altijd aanwezig. En ik vermoed bij jou ook!
Met het weekend voor de deur en het warme lenteweer in aantocht, wil ik je uitdagen. Doe eens gek dit weekend. Laat Netflix en YouTube eens links liggen. Scroll eens een weekendje niet door Instagram, TikTok en LinkedIn. Daar zijn al genoeg andere, regenachtige dagen voor! Duik dit weekend in plaats daarvan lekker de tuin in. Ga een rondje lopen. Stap op de fiets naar het strand. De kunst van media is namelijk ook af en toe afstand nemen, om je creatieve geest op te laden voor de rest van de week. We zijn allemaal maar verslaafd bezig. Verslaafd aan video, verslaafd aan het werken met media. Maar niet dit weekend. Dit weekend is… oh… wacht. Er is weer een Formule 1-race dit weekend.
En zo is er altijd wel iets in de wereld van video of media om je mee bezig te houden. In mijn geval heeft dat vaak met smart tv, Formule 1, advertenties en abonnementen te maken. Dat heb je de afgelopen week kunnen lezen. Als de wereld van mediatechnologie je (meer) heeft geïnteresseerd na het lezen van mijn blogs, kun je altijd eens een bezoekje brengen aan mijn eigen blog voor meer insights. Voor nu in ieder geval een prettig weekend gewenst en veel kijkplezier tijdens de race morgen!
Matthijs Langendijk
Solutions Architect Media Services bij Triple