Al 35 jaar volgen we het leven in Meerdijk
Over precies een jaar is het 35 jaar geleden dat de eerste uitzending van de langstlopende soapserie van Nederland, Goede Tijden, Slechte Tijden, werd uitgezonden bij RTL 4. Voordat ik bij Banijay werkte, was het voor mij vooral een nostalgische herinnering aan vroeger: met natte haren op de bank kijken naar het leven van Arnie, Laura en Jessica, dat zich afspeelde op iconische plekken als de Rozenboom en Café de Koning in Meerdijk.
Het bijzondere is dat verschillende generaties nog steeds met deze soapserie opgroeien. Vier dagen per week kijken nog altijd een miljoen Nederlanders naar het wel en wee van de mensen in Meerdijk. Cijfers van Bindinc. laten zien dat GTST ook op Videoland nog steeds een van de populairste series is, zeker als je kijkt naar de viewing share. Daarnaast is er een enorm sterke fanbase die zich op TikTok, Instagram en Facebook bezighoudt met de wereld van GTST naast de uitzendingen. Hun betrokkenheid en de populariteit onder een steeds jongere doelgroep blijven me als merkbouwer positief verrassen.
Vanuit de transitie die Banijay maakt van contentproducent naar mediahuis, is GTST ook een belangrijk superbrand. Zo’n sterke en betrokken fanbase biedt enorm veel mogelijkheden om de wereld van GTST op allerlei manieren tot leven te laten komen. Zowel op televisie, op streamingplatforms, op sociale kanalen als in het echte leven gaan we nog veel zien van dit fantastische merk dat op 1 oktober 2025 inmiddels 7.134 afleveringen telt.
Naique Tanate
Head of Banijay NXT
De week van Naique Tanate
-
ΜaandagWhat’s NXT? – De eerste stap naar het mediahuis van de toekomst
-
DinsdagAls alles lukt, doe je je werk niet goed
-
WoensdagWhen one teaches, two learn
-
DonderdagAl 35 jaar volgen we het leven in Meerdijk
-
VrijdagLogging off early