Bevoorrecht mens
Wakker worden in Parijs.
Schitterende opening van een boek. Een zin uit een hit van Borsato of gewoon wat het is. Wakker worden in Parijs. Niks stad van licht, mode of Liefde. Gewoon Parijs.
Sterker, niet eens het 3e arrondissement, maar om exact te zijn in het Hôtel Mercure Paris Boulogne. Gistermiddag op de TGV gestapt, mail bijgewerkt, gegeten met productieleider Wil en slapen. Vandaag om 09.30 uur meeting met de A.S.O. organisator van de Tour de France en de Dakar rally. Voor dat laatste zijn we hier. We worden gebrieft voor de aankomende rally. Krijgen inzichten in de etappes, vertrek- en aankomsttijden en de logistiek. Op basis van die informatie baseren wij onze plannen. Na de meeting pakken we nog even een snelle lunch en dan de trein terug naar Amsterdam. Onderweg sleutelen we de begroting in elkaar en om 17.47 pakken we de auto en gaan naar huis.
Business as usual zou je zeggen.
Nope. Zeker niet. Zoom je uit, dan is het niet normaal om ‘even’ op en neer naar Parijs te gaan. Je pakt toch even een andere cultuur mee. Hoort een andere taal en bent in een andere omgeving. Ik voel me een bevoorrecht mens. Net als jullie, vakzusters en broeders. Jullie zijn ook bevoorrecht, alleen zien jullie het soms niet meer.
Jullie staan aan de basis van programma’s, jullie bepalen wat onze klanten consumeren, jullie creëren, jullie visualiseren, jullie verslaan en jullie registreren. Jullie komen op onmogelijke plekken en sommige van jullie staan met je snuit bovenop unieke, historische gebeurtenissen. Jullie zorgen dat een decor of presentatie er mooi uitziet. Jullie leggen kabels zodat de wereld kan zien dat we in Nederland lekker Europees voetballen. Jullie boeken de beste ploegen voor de juiste klussen. Jullie fixen facturen voor die gasten van de ZZP, jullie schakelen en schuiven altijd mee. Zodat we horen wat we moeten horen. Of wat we eigenlijk niet willen horen. Jullie breken en bouwen, ontwerpen, tekenen, produceren en componeren.
Jullie, vakbroeders en zusters, hebben het mooiste vak ter wereld. Pleurishard werken maar het wordt gezien. Soms door honderden, vaak duizenden en nog steeds door miljoenen. Televisie is niet dood. Het leeft en heeft er neefjes en nichtjes bij gekregen. Zorg goed voor ze, lieve mensen. Koester ze. Er zijn kansen te over. Zie ze en pak ze.
Maar het allerbelangrijkste: blijf gezond en wees lief voor elkaar.
Frank Verzantvoort
Managing Director No Pictures Please | Fremantle Sports
De week van Frank Verzantvoort
-
ΜaandagAderlating
-
DinsdagBoeven & Blurren
-
WoensdagWinnen of verliezen vs omzet
-
DonderdagDagelijks
-
VrijdagBevoorrecht mens