Branded partnerships
Na een week van lanceringen (Floortje gaat mee & CPH:DOX) is het vandaag tijd voor een ander belangrijk onderdeel van mijn werk, namelijk het opzetten van branded partnerships.
We zien een steeds grotere trend in het aankoopgedrag van met name jonge consumenten. 73% van Gen-Z’ers en Millennials geeft aan dat ze merken kopen op basis van de waarden van die bedrijven*. Daar bieden wij een oplossing voor. Goede documentaires zijn namelijk een heel belangrijke tool voor merken om op een authentieke manier hun merkwaarden over te brengen.
We vertellen verhalen over echte mensen en in echte situaties. Met deze manier van film maken kan een bedrijf laten zien wat het belangrijk vindt en waar het voor staat. Super waardevol voor consumenten die willen weten aan wie en waaraan ze hun geld besteden.
Om die partnerships te ontwikkelen, staat er vandaag een aantal vergaderingen met toekomstige partners op het programma. Een eerste vergadering is vaak in de vorm van een inspiratiesessie. Met onze internationale docuseries als basis van ons verhaal is het een ideale manier om de vrijdagmiddag door te brengen. Ik heb er in ieder geval altijd heel erg veel zin in.
De eerste pitches zijn inmiddels een feit en wij verwachten de eerste grote internationale branded documentaires na de zomer te lanceren. Snel meer hierover. Ik wens jullie allen een fijn weekend en dank aan iedereen die de afgelopen dagen heeft meegelezen
Naique Tanate
Strategy Director bij Scenery
*Bron: Edelman Trust Barometer Special Report: the new cascade of influence 2022.
De week van Naique Tanate
-
ΜaandagDisney van Non-Scripted
-
DinsdagPitchen
-
WoensdagFloortje gaat mee
-
DonderdagCulture Eats Strategy For Breakfast
-
VrijdagBranded partnerships