Charmant beuken
Iedere maandagochtend bekruipt me voor heel even hetzelfde gevoel. Moet ik toch niet iets anders gaan doen?
Hoewel er met de komst van de streamers meer afnemers zijn dan ooit, zijn er ook steeds minder plekken in te vullen door horizontale programmering en vaste afspraken. De zenders en de streamers krijgen zoveel goede ideeën aangeboden, dat het steeds moeilijker wordt om je idee te verkopen. Hoe vaak hebben we niet hét nieuwe wereld-idee bedacht? En hoe vaak zijn we niet thuisgekomen van een koude kermis? Is het eigenlijk niet één grote waste of creativity?
Begrijp me niet verkeerd hoor, iedere dag met nieuwe ideeën bezig zijn, is natuurlijk een voorrecht. Het is een geweldig vak waarmee we massa’s mensen kunnen vermaken en inspireren met originele content. En in ons geval is dat vaak ook nog maatschappelijke content.
Dat waar we vandaag mee bezig zijn, morgen de wereld kan veroveren, is natuurlijk een heerlijke drive. Maar dan moet het wel af en toe lukken natuurlijk. Ik heb dan ook veel respect voor mensen zoals Jasper Hoogendoorn die met zijn eigen ontwikkelde idee van De Verraders nu de wereld verovert. Dat inspireert om door te gaan en geeft de burger moed!
Maar ook met de komst van de streamers is over het algemeen nog steeds flink wat powerplay nodig om je idee te laten vliegen. Maar ook weer niet te veel pushen, want dat kan weleens in het verkeerde keelgat schieten. Wij noemen het charmant beuken.
Sommige zenderbazen noemen zich makelaars in teleurstellingen. Met de mooiste complimenten krijgen we vaak de grootste teleurstellingen te verwerken. Maar dat weerhoudt ons niet om door te gaan, onze schouders eronder te zetten en net zolang charmant te ‘beuken’ tot we weer een mooi, nieuw project kunnen realiseren.
We hebben er zin in, we zijn er klaar voor. We openen de week met een creatief overleg en wat denk je: ja hoor, dat nieuwe idee waarmee we de wereld kunnen veroveren zit er toch weer tussen. En deze keer is het echt raak!
Edwin Mast
Directeur I Care Producties