Consument
Aangenaam! Vanuit mijn rol als Head of Media Services bij Triple neem ik jullie deze week mee in mijn werkweek, gedachten en visie.
Het is Pasen, dus vandaag en afgelopen weekend is het family time. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet met media bezig ben, maar ik kijk vooral als consument. Zelfs als ik media consumeer, kijk ik vaak naar: hoe is het gemaakt? Hoe zit het format in elkaar? Welke innovaties zou je kunnen toepassen? Ik kan het simpelweg niet uitzetten. Het is passie.
Tegelijkertijd stoor ik me dan soms ook aan onvolkomenheden; ondertiteling die midden in het beeld loopt, camerawerk wat beter kan of bufferende Smart TV apps. Als content king is, dan is platform zeker queen. ‘Frictieloos’ content kijken, dat is toch een vereiste anno nu.
Hoe mijn mediaweekend eruit zag? Donderdagavond was toch weer een televisiehuzarenstukje als je houdt van live. David Grifhorst (ja, ik ben een beetje fan) regisseerde The Passion in Harlingen. Elke keer weer een mooie productie. Groots, live en entertainment met een boodschap. Ik hou ervan!
Verder bestond het weekend vooral uit Fenna Ramos (NPO/Zappelin) en Juf Roos (YouTube), kids content dus. Tot slot is op HBO Max het nieuwe seizoen van Succession gelanceerd, dat gaat over het wel en wee binnen een groot mediabedrijf. Hoog soapgehalte, heerlijk vermaak. Dit natuurlijk naast het buitenleven.
Ik hoop dat jullie óók een lekker paasweekend hebben gehad. Tot morgen!
Sander de Vries
Head of Media Services Triple