Corporate man
Bonjour lezers van BM De Week Van,
Vijf jaar geleden startte ik voor het eerst in mijn leven bij een echte grote corporate. Vroeger, als kleine zelfstandige met een groepje collega’s, keken wij soms een beetje meewarig naar corporates, omdat daar vooral veel intern overlegd werd. En formulieren werden ingevuld. En constant campagnes werden geëvalueerd. En steeds budgetten werden bijgesteld.
En als ik het niet dacht, dat klopt inderdaad. Met nu duizenden collega’s in de wereld kan het ook niet anders, denk ik. Het goede nieuws is: het valt reuze mee!
Maar op dinsdagochtend proberen we toch altijd, al is het dan alleen maar via een scherm, een echte Amsterdamse sessie te houden. Een kleine, vaak ook gezellige setting blijft een groot voordeel. In een goede werksfeer deel je snel veel meer dan alleen de laatste omzetcijfers en het zorgt er ook nog eens voor dat iedereen productiever wordt. Kan ik weer een KPI’tje van maken en dan is het al gauw weer corporate.
Maar toch is vandaag verder een echte corporate-achtige dag voor mij. Het afronden van een aantal reviews (iedereen erg goed). Verder wordt de dag zo goed als helemaal bepaald door sessies met het hoofdkantoor in Parijs over het bijstellen van een aantal commerciële en financiële doelen voor 2022.
Gelukkig kan ik me tussen de corporate werkzaamheden door ook lekker bezighouden met overleg met onze technische partners in verband met komende veranderingen in het technische aanleverproces van de zenders Mezzo en Euronews. Corporate allemaal prima, maar de programma’s moeten wel te zien blijven!
Menno Hidajattoellah
MD THEMA Northern Europe, a Canal+ company
De week van Menno Hidajattoellah
-
ΜaandagDistributieman
-
DinsdagCorporate man
-
WoensdagReclameman
-
DonderdagMulticultiman
-
VrijdagMarketingman