D-Day
Vandaag is het D-day: de eerste selectiedag van ons Talent Development Programma 2018/2019. Er moeten nog 75 ballonnen opgeblazen worden, het laatste presentatiescherm is net uitgeladen uit de auto en de vloer is nog een keertje extra gezogen. En dan zijn we helemaal klaar voor de start.
Mijn geweldige team doet de gloednieuwe Media Perspectives shirts aan en begeeft zich naar de ontvangstbalie. Tijd voor het eigen Zen-momentje voordat we opgaan: op de koptelefoon de verstilde zang van Kim Janssen in Bottle Rockets. Over talent uit eigen land gesproken.
Tijdens deze selectieronde strijden 43 kandidaten voor acht functies. Volgende week is de selectiedag voor de open inschrijvingen. De selectie van vandaag bestaat uit verschillende groepsoefeningen, pitches en speed dates met de werkgever. Na de lunch zijn de eerste afvallers al bekend en gaan de overblijvers de tweede ronde in.
De selectie is dus eigenlijk gericht op twee dingen: is een kandidaat geschikt voor een van de functies waarop ze hebben gesolliciteerd; en hebben ze ‘het’ in zich? Het, die extra kwaliteit(en) waardoor ze ook deel kunnen nemen aan het talentenprogramma.
In mijn welkomstspeech zal ik proberen ze een laatste hart onder de riem te steken en er op wijzen dat we op zoek zijn naar hetgeen Rupaul zo mooi bezingt als ‘het’: Charisma, Uniqueness, Nerve and Talent.
Kim is klaar met zingen, we gaan beginnen. Daarmee komt ook een einde aan een week schrijven over talentontwikkeling en het belang van een leven lang leren. Mochten we elkaar tegenkomen op ons eerste Cross Media Café van dit seizoen, of elders op het Media Park, vraag dan gerust hoe het staat met mijn cursus Excel.
Mir Wermuth
Programmamanager Media Perspectives