Data, data, data
Zoals jullie de afgelopen twee dagen hebben kunnen lezen, ben ik erg enthousiast over mijn werk, ons team, en vooral het platform waar we dagelijks mee werken. Maar waar is die liefde ontstaan?
Jaren geleden kon ik mezelf uren opsluiten om naar video’s van verschillende vloggers te kijken. Ja, ik hoor je denken: ‘Ben jij er ook al zo een?’, maar zij hebben er wel voor gezorgd dat ik nu de leukste baan ooit heb bij Team5pm. Maar ook ik vroeg me toentertijd af: waarom in hemelsnaam krijgen zij – en niet ik, grapje – betaald om dit product te promoten? Een merk kan dat toch veel beter zelf?
Gelukkig blijkt dat in de afgelopen jaren ook werkelijkheid. YouTube wordt met name gebruikt als zoekmachine. Uiteraard zullen we vlogs, videoclips en andere entertainmentvideo’s nooit vergeten, maar het platform wordt vooral gebruikt om een antwoord te vinden op een specifieke hulpvraag. Als je daar als merk op weet in te spelen, dan doe je het goed.
Nu kom ik als YouTube Consultant weer om de hoek kijken. Samen met mijn collega’s zijn we 24/7 bezig om op basis van feitelijke data, inzichten en het zoekgedrag van gebruikers op YouTube, concrete aanbevelingen aan onze klanten te geven. Met als doel: dat zij meer succes op YouTube krijgen en daardoor meer vertrouwen bij hun klanten realiseren. En dat is uiteindelijk het grootste belang van elke ondernemer, toch?
Yara Mureau
YouTube Consultant Team5pm
De week van Yara Mureau
-
ΜaandagPrijs gewonnen
-
DinsdagRebranding
-
WoensdagData, data, data
-
DonderdagAdverteerders
-
VrijdagVrijdagmiddagborrel