De (driedaagse werk)week van…
Had ik moeten toevoegen dat de titel van deze column ‘De driedaagse werkweek van…’ had moeten zijn? Ik werk vandaag namelijk helemaal niet!
Waarschijnlijk is door voorgaande opmerking het merendeel van de lezers al afgehaakt. “Echt zo’n Gen Z-ding”, zouden velen zeggen, om maar even terug te pakken op de column van gister. Ik ben inderdaad 23, maar de overige twee werkdagen lig ik heus niet ranzig op de bank
Op naar college vandaag! Naast mijn werk bij EndemolShine Nederland rond ik momenteel mijn Master Marketing aan de Erasmus Universiteit af. Een Master met een focus op innovatie en data binnen marketing, wat een mooie combinatie vormt met mijn werk. Het is fantastisch om de kennis uit mijn Master toe te kunnen passen in mijn werk.
Zo houd ik bij het maken van decks goed de doelgroep in mijn hoofd. Zoals moderne marketing leert: alles begint bij de consument, in ons geval de kijker. Andersom kan ik de leerstof veel beter plaatsen door mijn ervaringen bij EndemolShine Nederland. Ook weet ik zeker dat ik na mijn studie altijd nieuwsgierig en leergierig zal blijven.
Zo fantaseer ik er wel eens over hoe het zou zijn als wij als producent onze programma’s vaker zelf en op andere manieren in de markt kunnen zetten, in plaats van dat de zenders, omroepen of streamers dat doen. Voorlopig zit ik nog even twee dagen in de week met mijn neus in de boeken.
Frederique Buining
Junior Creative bij EndemolShine Nederland
De week van Frederique Buining
-
ΜaandagBallonnen, legoblokjes en pyjama’s
-
DinsdagMijn generatie
-
WoensdagDe (driedaagse werk)week van…
-
DonderdagZender of omroep?
-
VrijdagDe magie van televisie