De eerste schooldag na je vakantie
Yes! Eindelijk weer in de auto naar Amsterdam. Nooit verwacht dat ik hier zo van zou genieten. Inmiddels ben ik al vijf jaar lang werkzaam bij Towel en rijd ik iedere dag trouw van Harderwijk naar Amsterdam, met alle fileperikelen van dien. Ergens voel ik zenuwen, alsof ik weer voor de eerste keer naar school mag na de zomervakantie.
Ondanks dat we de afgelopen tijd vanuit huis verre van stil hebben gezeten, is het fijn dat we met het Towel-team nu weer langzaamaan vanaf ons fijne kantoor in Amsterdam videocontent voor onze opdrachtgevers kunnen maken.
Als Head of On Demand Content bij Towel houd ik mij vooral bezig met formats die wij maken voor platformen als Videoland, YouTube en Instagram. Het maken van dergelijke content hebben we bij Towel inmiddels aardig in de vingers, maar we weten ook dat de huidige maatschappelijke situatie gevolgen gaat hebben voor het medialandschap en dus de video’s die we maken. Het is daarom van groot belang om nu al na te denken over hoe we in kunnen spelen op het landschap van de toekomst.
In veel van onze formats is het sociale aspect een belangrijk kenmerk, zoals bijvoorbeeld bij Judge me niet, een serie gedraaid in onze eigen studio, waarvan inmiddels twaalf afleveringen op Videoland te zien zijn. Hierin zien we tien BN’ers, die (toen nog) op minder dan anderhalve meter naast elkaar zitten en zonder blad voor de mond hun mening geven over elkaar.
Kan dit nog in de toekomst? Of het reisformat Roadtrippers, dat we al jaren in samenwerking met Mentos en StukTV maken. Hierin staat het reizen door verschillende landen en het maken van zoveel mogelijk sociale connecties met locals centraal.
Is het nog wel mogelijk om dergelijke formats te maken? Kunnen we de mannen van StukTV en hun tegenstanders er nog wel op uit sturen met enkel een camera en verwachten dat we alsnog mooie verhalen van over de hele wereld gaan zien? En hoe creëren we een intieme studiosetting met voldoende fysieke afstand?
Een veelgehoorde cliché-opmerking is: ‘Denk niet in problemen, maar in oplossingen’. En ja, ook hier zijn tal van oplossingen mogelijk om alsnog toffe programma’s te kunnen maken waarbij we rekening houden met ‘het nieuwe normaal’ en de gezondheid van cast en crew. Het vergt alleen wel een frisse benadering van de formats, waarin menselijke interactie een van de kernwaarden is.
Persoonlijk merk ik dat in de afgelopen maanden de inventiviteit van mijn collega’s in ons creatieve team tot grote hoogten stegen en ook onze opdrachtgevers lieten merken dat ze juist nu voor allerlei nieuwe vormen van benaderingen in hun content open staan.
Geerjanne Bronkhorst
Head of On Demand Content Towel Media
De week van Geerjanne Bronkhorst
-
ΜaandagDe eerste schooldag na je vakantie
-
DinsdagTv een verloren medium?
-
WoensdagKappen met die sponsors!
-
DonderdagRunnen Giel, Enzo, Milan, Gio, Kalvijn de game?