Digitale wereldreis
Dat reizen mijn passie is, is vast geen verrassing als je ook mijn eerste column hebt gelezen. Dat ik voor mijn werk de hele wereld mag rondreizen, is een te gekke extra bijkomstigheid.
Stop! Denk niet dat ik letterlijk de hele wereld over vlieg, want afgezien van een paar retourtjes Londen, een kwartaalbezoek aan Antwerpen en een persreis naar de States, heb ik voor het werk (nog) niet veel business trips gemaakt. Maar figuurlijk ga ik wel de hele wereld rond. Het leuke aan het werken bij Discovery is namelijk dat het een continue ontdekkingstocht is, waarbij je digitaal de hele wereld verkent.
Neem bijvoorbeeld het samenwerken met alle internationale collega’s. Van de dagelijkse telefoontjes met de contactpersonen in Londen en de US, tot aan de video calls en eens per jaar een summit met alle perscollega’s uit de gehele regio. Met de Polen en Roemenen, die soms onverstaanbaar zijn, en de Duitsers met hun heerlijke accent.
Naast deze ‘internationale betrekkingen’ kom ik door onze programmering gelukkig ook in aanraking met de mooiste natuurgebieden en de meest exotische landen. Voor één van de aankomende programma’s, Finding Escobar’s Millions, zit ik bijvoorbeeld ineens met mijn neus in Colombia en een uur later bekijk ik verschillende plekken zoals Madagaskar en Mongolië als ik persfoto’s selecteer voor Ed Stafford: Left For Dead. En gister nog had ik onze fietsende vlogger Bas op de app om een interview op te zetten. Bas vertelde dat hij net in Leshan in China was aangekomen. Een snelle blik op Google Maps gaf me vervolgens inzicht in waar hij zich exact bevond en direct dwaalde ik af: hoe fijn moet het zijn om daar de dag door te brengen?
Aanstaande maandag heb ik een nieuw reisje op de planning staan: dan mag ik naar Venlo. Voor een uitgebreid interview met de Grazia en Louisa & Rosanna, het inmiddels bekendste transgender koppel van Nederland. Dat ze momenteel zwanger zijn, is natuurlijk bijzonder en reden genoeg voor een mooi verhaal. We leven enorm mee met dit flamboyante stel en never a dull moment is ook helemaal van toepassing als je een middagje met hen doorbrengt.
En zo vul ik mijn dagen en weken met het digitaal rondreizen en ontdekken van de wereld. Elke dag is een avontuur en alhoewel Make Your World Bigger Discovery’s merkbelofte is, ik had hem zelf kunnen bedenken!
Dunja Engelbracht
Press & Communications Executive Discovery, TLC & ID Benelux
De week van Dunja Engelbracht
-
ΜaandagDown Under
-
DinsdagNever a dull moment
-
WoensdagNiets bijzonders
-
DonderdagHello Beautiful!
-
VrijdagDigitale wereldreis