Disney van Non-Scripted
Vorig jaar augustus ben ik aan de slag gegaan als Strategy Director bij Scenery. Mijn achtergrond bij VICE en GoSpooky, een social media agency, zorgt ervoor dat mensen me vaak vragen: wat doe je precies? Daar ga ik jullie de komende dagen alles over vertellen.
Scenery, onderdeel van Banijay Benelux, is een mediabedrijf met een duidelijke visie: de Disney van Non-Scripted worden. We hebben gezien hoe high-end documentaires de afgelopen jaren een enorme culturele en commerciële impact hebben gehad, zoals Drive to Survive, de wereldwijde Netflix-serie over Formule 1. Dankzij de populariteit van deze serie zijn er nu drie races in Amerika: Miami, Las Vegas & Austin, terwijl daarvoor het een sport met weinig fans in Amerika was.
Bij Scenery gebruiken we de kracht van high end documentaires om merken te bouwen. Merken waar we consumenten over de hele wereld in mee kunnen nemen, waardoor de impact van onze verhalen groter wordt. Zo lanceerden we samen met Hannelore Vandenbussche vorig jaar september Human Playground. Een wereldwijde Netflix-serie (met Idris Elba als voice-over) en een bijbehorend high end fotoboek, een fine art print collectie en tentoonstellingen in binnen- en buitenland. Het perfecte voorbeeld van onze aanpak bij Scenery, waarin we een consumentenmerk creëren dat de serie overstijgt en de impact van de boodschap versterkt.
Als Strategy Director werk ik nauw samen met Isidoor Roebers (oprichter) en Lea Fels (partner) aan het opzetten en bouwen van dit soort merken. En er komen nog meer prachtige merken aan waarover ik jullie hopelijk snel meer kan vertellen.
Naique Tanate
Strategy Director bij Scenery
De week van Naique Tanate
-
ΜaandagDisney van Non-Scripted
-
DinsdagPitchen
-
WoensdagFloortje gaat mee
-
DonderdagCulture Eats Strategy For Breakfast
-
VrijdagBranded partnerships