Echte impact
Bij alles wat we bij idtv+ doen, staat het resultaat centraal. We vertellen de verhalen van onze opdrachtgevers altijd met een doel in kennis, houding of gedrag. Het is mooi als je door een merkverhaal de verkoopresultaten kunt verhogen.
Maar wat als het er echt toe doet? Kun je met een verhaal of een belevenis de kans op oorlog verkleinen? Het is een vraag die ons niet vreemd is. Vandaag staan meetings met het Nationaal Comité 4 en 5 mei en de Oorlogsgravenstichting op het programma.
We mogen al jaren werken voor het Nationaal Comité. Aan de verhalen die op 4 mei verteld worden en het concert op de Amstel op 5 mei. Maar kun je zoiets ook doen voor een opdrachtgever die minder bekend is bij het algemene publiek, en in het bijzonder bij de jongste doelgroepen? De Oorlogsgravenstichting bestaat 75 jaar en vroeg ons te helpen.
Kiezen
Het maken van dit soort verhalen zit in het DNA van idtv. Maar dan komt die moeilijke stap: hoe zorg je ervoor dat een jonge doelgroep die verhalen überhaupt wil horen? Ga je naar tv? Nodig je ze uit om een begraafplaats te bezoeken? Of kies je voor een influencer-strategie?
Het antwoord is niet of-of. Het antwoord is en-en-en. Om er vervolgens achter te komen dat ook hier de samenwerking van middelen én mensen tot het beste resultaat leidt. We grijpen de aandacht met influencers die de jongeren warm maken voor dit fundamentele onderwerp. Zij wijzen onze doelgroep op content gemaakt door de beste tv-makers. En we laten schoolklassen vervolgens samen met een BN’er de oorverdovende stilte van een oorlogsgraf ervaren.
Voor maximaal resultaat bedenken we wat elk middel kan toevoegen. We heten niet voor niets idtv+. En het mooiste is dat die werelden dichter bij elkaar liggen dan we denken. Zo hoorde ik vandaag in de productiemeeting een bekende influencer zeggen: “Misschien halen we hiermee het Jeugdjournaal wel. Echt een bucketlist dingetje.”
Inge den Hartog
Head of idtv+
De week van Inge den Hartog
-
ΜaandagKijkcijfers
-
DinsdagElkaar versterken
-
WoensdagConsensus
-
DonderdagEchte impact
-
VrijdagMenselijke maat