Elkaar versterken
Dat zelfs kwaliteitscontent niet meer zomaar gezien wordt, mag ondertussen geen nieuws meer zijn. Ook goede content moet tegenwoordig ‘vermarkt’ worden. Dat klinkt misschien als een open deur, maar hiernaar handelen is in Hilversum nog steeds minder vanzelfsprekend dan bij digital publishers, content brands en VOD-platforms.
Het is mooi om te zien hoe de werelden van digital en broadcast steeds meer bij elkaar komen. In Hilversum, maar ook binnen de muren van idtv in Amsterdam.
Voor de NPO mogen we bij idtv+ momenteel werken aan een kleine bijdrage ter promotie van het nieuwe npo.nl. Hier zie ik gebeuren wat ik al langer in mijn eigen team zie: twee werelden die elkaar versterken, bij hen die daar echt voor openstaan.
Groter bereik
Zet een stel professionals uit de tv-wereld in een team met jonge digital marketingspecialisten en zelfs de kwaliteit van je ‘Insta Stories’ vliegt omhoog. En omgekeerd leidt het ‘middel agnostisch funnel en conversie’-denken van dat digitale team tot een veel groter bereik met de verhalen die de ‘echte makers’ over de bühne willen brengen.
Het feit dat we bij idtv samen met de NPO vanuit die twee assen denken, met als doel om hun digitale platform verder te laten groeien, maakt me blij. Er zijn nog grote stappen te maken, ook door ons. Maar aan beide kanten van de lijn zijn er specialisten aangehaakt vanuit beide disciplines. En dat gaat tot heel spannende contentmarketing van npo.nl leiden. Tv-waardig. Met ‘instream’ lengte. Al kan ik nog niet verklappen hoe.
Inge den Hartog
Head of idtv+
De week van Inge den Hartog
-
ΜaandagKijkcijfers
-
DinsdagElkaar versterken
-
WoensdagConsensus
-
DonderdagEchte impact
-
VrijdagMenselijke maat