Feel Good Monday
Het is vandaag Blue Monday. Maar niet bij Sky Radio. Bij ons is het Feel Good Monday met extra veel vrolijke nummers om onze luisteraars door deze meest sombere dag van het jaar heen te slepen.
Dat is het leuke van radio maken; inspelen op het sentiment van de dag. Het bijzonder maken van triviale dingen of het groots maken van speciale evenementen. Luisteraars plezieren door iets speciaals voor ze te doen om ze te belonen voor het feit dat ze hun kostbare tijd aan jouw station willen besteden.
Elk succesvol radiostation heeft door het jaar heen wel een aantal van dit soort ‘tactics’. Radio 538 = Koningsdag, Qmusic heeft hun Geluid, Stenders neemt je mee op muzikaal avontuur in zijn Bonanza, Coen & Sander hebben hun unieke bucketlist locatie-uitzendingen en NPO Radio 1 heeft het schakelprogramma op de slotdag van de Eredivisie. Het zijn allemaal speciale programma’s of acties die radio urgent maken.
Elk jaar in december spelen we de grote Champions League-finale. Dan worden alle topspelers opgesteld en gaat het hard-tegen-hard in de belangrijkste radiomaand van het jaar. Het is bij de radio inmiddels net de ‘supermarktoorlog’. Die proberen ook in december alle klanten hun winkel in te trekken met speciale producten en acties.
Radio 10 brengt maximale muziekvariatie met hun Top 4000, NPO Radio 2 houdt heel Nederland aan de radio gekluisterd met de Top 2000 en bij Sky Radio brengen we onze speciale kerstprogrammering waarmee we luisteraars het ultieme kerstgevoel willen bezorgen. Morgen komen de luistercijfers over deze meest bijzondere en belangrijkste radiomaand van het jaar. Ik heb er een goed gevoel over!
Uunco Cerfontaine
Radio Director Sky Radio
De week van Uunco Cerfontaine
-
ΜaandagFeel Good Monday
-
DinsdagLuistercijfers
-
WoensdagJingles en audiovormgeving
-
DonderdagDe playlist
-
VrijdagPortfolio-strategie