Formule 1-frustraties
Wat leuk! Ik mag jullie deze week mee nemen in mijn leven als techy in de media–industrie. Als Solutions Architect bij Triple houd ik me bezig met alle vlakken van technologie voor onze mediaklanten. Erg belangrijk om dus up to date te blijven met wat er allemaal gebeurt op mediatechnologie–gebied. Maar hoe doe je dat nou eigenlijk?
Ik consumeer. Veel. Misschien te veel? De wereld van media verandert snel. En de wereld van technologie verandert misschien nog wel honderd keer sneller (ik zweer plechtig dat deze blog niet is geschreven met hulp van artificial intelligence! ;-). Dus je kunt niet anders dan proberen zoveel mogelijk te lezen, video’s te bekijken en podcasts te beluisteren.
Geen dag gaat voorbij zonder dat ik een YouTube-video kijk of een blog lees over iets gerelateerd aan media en technologie. Maar ook: ik heb misschien net iets te veel abonnementen op video- en streamingdiensten. Toch een beetje kijken hoe anderen in de industrie het doen. En juist daar wilde ik de week mee beginnen.
Afgelopen zaterdag (in plaats van de standaard zondag) vond de eerste Grand Prix van het nieuwe Formule 1-seizoen plaats. Zoals velen toch wel hadden verwacht een makkelijke eerste plaats voor Max Verstappen. Naast dat ik dus de race zelf aan het kijken ben, kijk ik ook stiekem naar de gebruikerservaring van bijvoorbeeld de Smart TV applicatie van F1TV Pro.
En man, man, man, wat doet Formule 1 dat op sommige vlakken toch slecht. Van zo’n grote organisatie zou je toch verwachten dat alles netjes voor elkaar is? Niet is minder waar. Allereerst hebben ze geen applicaties voor een groot aantal televisies van bijvoorbeeld Samsung en LG, en de televisies waar ik het wel op kan kijken… frustraties genoeg!
Die eigen kennis van gebruikerservaring is wel precies wat ik elke dag weer meeneem bij het adviseren van de verschillende klanten waarmee ik samenwerk. Uiteindelijk vind ik dat ook het boeiendste aan werken in de media- en videobranche. Samen een ontzettend gave en goed werkende website of app neerzetten, waar we miljoenen mensen kijk- of luisterplezier mee kunnen bieden.
De rest van de week zal ik je iets meer insights gaan geven in mijn werkzaamheden en zal ik je meenemen in de unieke wereld van Smart TV-applicaties. Iets waar zelfs de Formule 1 dus nog veel te leren heeft… Voor nu een fijne dag gewenst en tot morgen.
Matthijs Langendijk
Solutions Architect Media Services bij Triple
De week van Matthijs Langendijk
-
ΜaandagFormule 1-frustraties
-
DinsdagAdvertentie-innovatie
-
WoensdagAbonnementsmoeheid
-
DonderdagKruisbestuiving
-
VrijdagAfstand nemen