Bas van Teylingen
Productmanager Programmering bij Beeld & Geluid
2025 - week 09

Goed verhaal

Nostalgie is niet alleen voor oudere generaties. Mijn twee oudste kinderen, nu 24 en 20, hebben hun eigen jeugdherinneringen aan televisieprogramma’s en YouTubers die inmiddels geen video’s meer maken. 

Wat voor mij de magie van Aalsmeer was, is voor hen Klokhuis, Pokémon of die ene YouTuber die hun jeugd kleur gaf. Herkenning en verbondenheid zijn universele thema’s die ons blijven raken.
Bij Beeld & Geluid komen verleden en toekomst samen en blijven we innoveren. En innovatie gaat hier niet alleen over technologie, maar ook over hoe we deze verhalen bewaren en opnieuw vormgeven en doorgeven aan de volgende generaties. De overgang van televisie naar online media, de opkomst van user-generated content en de invloed van social media dwingen ons vooruit te denken.  

Wat is waardevol om te bewaren in een tijd waarin iedereen een maker is? De uitdaging? Nostalgie benutten en vertalen naar nieuwe mediavormen. Of het nu gaat om een film gebaseerd op een YouTuber, een archief vol iconische programma’s of een interactieve beleving of game voor een nieuwe generatie, één ding blijft: echte verhalen blijven mensen raken, ongeacht het medium of de tijd waarin ze worden verteld.
We leven in een tijd waarin content maken makkelijker is dan ooit. Iedereen kan een verhaal vertellen, overal en op elk moment. Juist daarom moeten we blijven zoeken naar de echte pareltjes – verhalen die iets losmaken en de tand des tijds doorstaan. Een goed verhaal blijft altijd relevant en dat is iets om te koesteren.

Bas van Teylingen
Productmanager Programmering bij Beeld & Geluid 

De week van Bas van Teylingen

Productmanager Programmering bij Beeld & Geluid
2025 - week 09