Heimwee-express
Het is Sinterklaasavond en ik zit met collega Willem (YouTube Consultant) in de trein naar het zuiden. Zowel voor Willem (Brabander) als ik (Limburger) een vertrouwd gevoel.
Carnaval, Kerst, Sinterklaas of een mooi zomerweekend, allemaal momenten dat ik deze voor mij zo bekende reis naar Maastricht maak. Ze noemen het dan ook niet voor niets de heimwee-express.
Nu denk je misschien, die gaan Sinterklaas vieren bij familie, maar niets is minder waar. Wij hebben een vroege afspraak bij Omroep Brabant. Wij gaan kijken hoe we de volgende stap met hun YouTube-kanaal kunnen maken, zodat zij als regionale omroep voorop blijven lopen en jongere doelgroepen nog meer aan zich kunnen binden. Een mooi streven, waarvoor YouTube – met de juiste strategie – een uitstekend platform is.
Zo weten wij vanuit het Google News Initiative dat onder andere snelheid bij breaking news belangrijk blijft. Maar kwalitatieve journalistiek, die niet op snelheid zit, meer kans krijgt binnen het aanbevelingsalgoritme mits goed geoptimaliseerd.
Ondertussen rijdt de trein Eindhoven binnen en sluit ik deze ‘Week van Tom’ af. Bedankt voor het lezen en mocht je meer informatie willen over 5PM of vragen hebben over YouTube en wat het voor jou kan betekenen, neem vooral contact op of ga naar www.team5pm.com.
Tom Schoufs
Co-founder 5PM
De week van Tom Schoufs
-
ΜaandagTeam 5PM
-
DinsdagOver data en inzicht
-
Woensdag‘Ik wil spelen’
-
DonderdagMooi cadeau
-
VrijdagHeimwee-express