Het best bewaarde geheim van Hilversum
Tijdens Dutch Media Week was ik te gast in de talkshow van Humberto Tan. Daar drukte de gastheer feilloos op een zere plek: “Ik ken dat bedrijf Chain helemaal niet”, aldus Humberto.
Vaak vergeten we als facilitaire partij, ondanks dat we al vele decennia meegaan en dagelijks een essentieel onderdeel zijn van de Nederlandse tv, dat we toch weinig zichtbaar zijn. ‘Is dat erg?’, vroeg ik me later af. Is het juist niet onze rol als licht-, geluid- en videopartij om faciliterend te opereren, zoals de term suggereert. Zonder pardon uitvoeren wat een klus nodig heeft.
Wanneer ik de operationele collega’s op de vloer spreek, blijkt keer op keer weer dat ze enorme betrokkenheid tonen en trots zijn op het vakmanschap dat dagelijks geleverd mag worden.
In de weken erna heb ik een groot deel van de operationele collega’s de volgende vraag gesteld: voor wie werk je eigenlijk? Gek genoeg komen zij niet tot een eenduidig antwoord. Zijn wij als extern bedrijf te gast in de studio of zijn wij eigenlijk onderdeel van het programma met alle losse schakels die daar samenkomen?
Misschien maakt het ook niet zoveel uit. Het blijft een bijzonder fenomeen, marktleider in je segment en toch het ‘best bewaarde geheim van Hilversum’ zijn…
Paul Chamalaun
Commercieel manager Chain
De week van Paul Chamalaun
-
ΜaandagHet best bewaarde geheim van Hilversum
-
DinsdagBlik op de toekomst
-
WoensdagOntgroening
-
DonderdagPlannen is een vak
-
VrijdagBier met bitterballen