Hocus Focus
Afgelopen week was er één van traditioneel jaarplannen smeden en budgetten helder krijgen. Voor het museum kijk ik liever niet één jaar, maar nog verder vooruit. Met de sluiting van de Beeld en Geluid experience kan ik mij gelukkig nu focussen op ons nieuwe mediamuseum dat in 2022 open gaat. Daarover woensdag meer.
Met een kop koffie in de hand zoek ik mijn museumcollega’s virtueel op voor een bijpraat. De spontane gesprekjes bij het Hilversumse koffiezetapparaat lijken wel een eeuw geleden. We praten bij over de afgelopen week, en kijken we vooruit naar de komende. Maar ook de weekendactiviteiten komen langs. De samenvatting daarvan is een stuk minder groots en meeslepend dan een jaar geleden.
Na een tweede kop koffie (drie trappen af, drie trappen op) ga ik aan de slag. Er lopen veel projecten tegelijk: de conceptontwikkeling van een pop-up installatie, de opzet van de tekstredactie van alle museumteksten en plannen voor onze robot Pepper. Die afwisseling van projecten en collega’s vind ik prettig, het brengt mij op nieuwe ideeën.
In de middag komen twee Utrechtse collega’s bij mij thuis. We hebben een brainstorm over de marketing en online plannen voor het nieuwe museum. Over de keukentafel vliegen (uiteraard op anderhalve meter) de wildste ideeën. Houd volgend jaar onze social kanalen in de gaten, dan krijg je een kijkje achter de schermen!
Karen Drost
Product Manager Museum Beeld en Geluid