Honderd jaar NAB
Het is ergens begin maart als Jeroen te Nuijl me belt: “Patrick, ga jij in april weer naar de NAB? En wil je dan weer een Week Van.. doen ?” Het is altijd lastig om een van de gebroeders Te Nuijl iets te weigeren, dat weten de lezers die Jeroen en Luc wat beter kennen.
“Vooruit dan maar!”, zeg ik, maar stiekem ben ik ook wel weer gevleid. Ik vind het ook best leuk om te delen wat me bezighoudt op zo’n enorme beurs als de NAB en ik hier allemaal doe. De NAB Show, oftewel de National Association of Broadcasters Show, is een van de grootste en meest invloedrijke media-evenementen ter wereld. Elk jaar trekken tienduizenden professionals uit meer dan 160 landen naar Las Vegas om de nieuwste producten, diensten en oplossingen te ontdekken die de media-industrie te bieden heeft.
Ik ga met een groepje van internationale collega’s mijn dagen vullen met conferenties, netwerken, demo’s, recepties, etentjes en vooral vele kilometers maken langs honderden stands waar de nieuwste snufjes op het gebied van film en video (tegenwoordig is er nauwelijks verschil tussen film en video, kom ik morgen op terug) tentoongespreid worden. Ik ben dus niet enige Nederlander, alleen al de vlucht naar Las Vegas was voor de helft gevuld met bekenden, die elkaar soms al vele jaren kennen.
“Is het dan een schoolreisje?”, vragen mensen soms aan me. Zeker niet, of misschien toch wel een beetje? Feit is dat wat de MIP in Cannes is voor contentproducenten en SXSW in Austin is voor hen die nog geloven in de Metaverse 😉, dat is de NAB voor eenieder die zich met de techniek achter programma’s, registraties en series bezig houdt. En het is de honderdste editie dit jaar, dus dat belooft wat. Ik houd je op de hoogte, tot morgen!
Patrick Brand
Group Marketing & Communications Director EMG
De week van Patrick Brand
-
ΜaandagHonderd jaar NAB
-
DinsdagDus toch Hillywood?
-
WoensdagWomen in Broadcast
-
DonderdagGood Morning America!
-
VrijdagSphere