Thommy Bouman
Marketing and Business Development Lead, Beyond Sports
2024 - week 26

Innovatie en erkenning in de sportwereld

Na de drukke dag van gisteren zijn de eerste stappen voor het nieuwe project gezet. Terwijl ik moet wachten op mijn collega’s die de technologie achter het project van gister opzetten, werk ik aan een inzending voor een vakprijs. Net zoals het Nederlands Elftal op het EK naar goud streeft, proberen wij dat in onze branche ook. Voor nu ook een mooie gelegenheid om uit te leggen wat onze business inhoudt.

Bij Beyond Sports gebruiken we tracking data om vernieuwende content te maken, zoals (live) virtuele recreaties van sportwedstrijden. We kunnen alle soorten sportwedstrijden omzetten naar een 3D-omgeving met elk visueel thema dat je maar kunt bedenken. Dit opent de deur om camerastandpunten te laten zien die in een normale sportuitzending niet mogelijk zijn, maar ook om IP te combineren met sport.

Een van de meest opvallende en impactvolle toepassingen van onze technologie was afgelopen jaar, toen we samen met ESPN, Disney en de NFL in Amerika een hele American football wedstrijd uitzonden in een Toy Story-omgeving. Tijdens deze unieke uitzending kregen tv-kijkers de kans om een geanimeerde Toy Story-versie van een American football wedstrijd te zien. Deze werd simultaan met de gewone wedstrijd uitgezonden op ESPN+ en Disney+, wat resulteerde in het bereiken van een nieuwe en jonge doelgroep die via deze weg enthousiast is gemaakt voor deze sport.

De Toy Story Funday Football werd de best bekeken live-uitzending ooit op Disney+ en ESPN+. En bovendien, als kroon op ons werk, is deze alternatieve uitzending bekroond met drie Sport Emmy Awards, waaronder een voor de technologie van Beyond Sports. En dan zou je misschien denken: Emmy Awards, die heb je toch alleen voor films? Maar niets is minder waar, je hebt ze ook voor sportuitzendingen.

Deze prestatie is een geweldige motivatie om onze producten verder te ontwikkelen in ons unieke en innovatieve vakgebied. Hoewel onze trots na dit succes niet meer weg te nemen is, ben ik nu toch weer aan het schrijven in de hoop extra prijzen te winnen. Fingers crossed en tot morgen!

Thommy Bouman

Marketing and Business Development Lead bij Beyond Sports

De week van Thommy Bouman

Marketing and Business Development Lead, Beyond Sports
2024 - week 26