Jeroen de Goeij
Content Lead Bindinc.
2022 - week 41

Insights voor streaming

De opmars van de streamingdiensten gaat razendsnel en het einde is nog niet in zicht. Tegelijkertijd weet niemand hoe de streamingmarkt écht in elkaar zit. Dat verandert binnenkort met de komst van kijkersdata en video on demand-inzichten.

Op dit moment is de Nederlandse streamingmarkt een gesloten boek, maar niet lang meer. Op basis van een panel van 4.000 kijkers per maand gaat Bindinc. op korte termijn inzichten genereren die representatief zijn voor heel Nederland. Verwacht van ons antwoorden op belangrijke vragen, zoals:

Wat wordt er gekeken?
Op welk streamingplatform?
Hoe wordt de content gewaardeerd?
Wat is de NPS Score?
De Binge Factor?
En de Churn Rate? 

Nieuwsgierig? In deze korte video vertelt Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., wat de plannen zijn. Onze collega’s van innovatie werken keihard aan de nieuwe dienst en zijn bijna klaar. Wij van het communicatieteam (Debora van Buren, Rebecca Schijven en ikzelf) bedenken nu een campagne om Bindinc. onder de aandacht te brengen van alle belangrijke spelers op dit gebied. De kans is groot dat jullie ons al kennen van onze consumentenmerken, waaronder TVgids.nl en de Gouden Televizier-Ring verkiezing. Of misschien wel van de metadata die wij aan veel mediapartijen leveren.  

Maar Bindinc. doet meer en juist dat verhaal willen wij op dit moment vertellen. Bindinc. is namelijk ook een logische partner als het gaat om data en insights over kijkers en kijkgedrag. Dus bij deze alvast een heads up voor jullie. Binnenkort openen onze innovatiecollega’s de deuren van de nieuwe dienst. Streamers, broadcasters, producenten én adverteerders doen er goed aan om Bindinc. de komende tijd in de gaten te houden.

Jeroen de Goeij
Content Lead bij Bindinc. en onder andere inhoudelijk verantwoordelijk voor TVgids.nl en de Gouden Televizier-Ring verkiezing. 

De week van Jeroen de Goeij

Content Lead Bindinc.
2022 - week 41