Jingles en audiovormgeving
Sky Radio bestaat dit jaar 32 jaar. Eigenlijk was het de bedoeling dat het station non-stop zou beginnen om de kosten laag te houden en later de programmering zou uitbreiden met deejays.
Maar de non-stop formule sloeg al snel zo goed aan, dat het tot op de dag van vandaag zo gebleven is.
Alleen maar non-stop zijn is natuurlijk niet voldoende, je moet ook wel inhoudelijk echt wat te bieden hebben. Dat doen we uiteraard met ons muziekformat, maar ook de audiovormgeving is hierbij essentieel. Met de jingles maak je niet alleen mooie transities tussen de tracks, maar het geeft ook een identiteit aan je station. Elke jingle en promo is marketing voor Sky.
Audiovormgeving is ook erg belangrijk om ervoor te zorgen dat alles wat wij willen communiceren mooi past in de flow van het station. En daar komt best wat bij kijken, want wij hebben geen deejays die een actie kunnen aankondigen. Alle vormgeving moet van tevoren worden bedacht, opgenomen en ingepland.
Wij zijn daarom nu al bezig met de teksten voor onze grote Valentijn-actie van komende maand. Deze teksten worden ingesproken door onze station voices Mark Labrand en Kimberly van de Berkt, die perfect de tone of voice van Sky aanvoelen. Daarmee kan onze audiovormgever Arjan dan alle benodigde promo’s, liners en jingles maken.
Dan moeten de Music Directors vervolgens alles nog op de juiste plek inplannen en uiteindelijk zorgen onze studiotechnici ervoor dat het on-air mooi wordt gemonteerd tussen de hits.
Regeren is vooruitzien, luidt een bekend gezegde en dat geldt dus zeker bij Sky, want het komt dus allemaal niet bepaald ‘vanzelf’ op de radio. Maar juist dit compleet verzorgde en geproduceerde product is dé meerwaarde van Sky ten opzichte van online muziekstreams.
Uunco Cerfontaine
Radio Director Sky Radio
De week van Uunco Cerfontaine
-
ΜaandagFeel Good Monday
-
DinsdagLuistercijfers
-
WoensdagJingles en audiovormgeving
-
DonderdagDe playlist
-
VrijdagPortfolio-strategie