Kriebels in de buik
Broadcast Magazine vroeg mij deze week een inkijkje te geven in wat er speelt in de wereld van Bruut Productions. Nou, ze hadden geen geschikter moment kunnen prikken. Want wat een leuke, uitdagende week hebben we voor de boeg…
Vandaag staat geheel in het teken van 3FM Serious Request. Hoe dit zo? Na een succesvolle digitale strategie-opdracht van vorig jaar, werd ik gevraagd om een halfjaar als interim zendermanager van 3FM aan de slag te gaan om een nieuw fundament te leggen én de veertiende editie van Serious Request neer te zetten. Man! Te gekke klus!
Nu kriebels in de buik, want vanavond gaan 3FM DJ’s Angelique, Domien en Sander een voor het eerst echt volledig glazen huis in. De kijkers en luisteraars zitten er daardoor dichter op dan ooit; tot de slaapkamer aan toe kijk en luister je mee. Het wordt een compleet frisse, vernieuwde, tot de nok toe gevulde, crossmediale editie van SR! Alles en iedereen van de NPO, van televisie tot radio tot NPO Start, doen mee om een geweldige editie neer te zetten. Met als ultieme doel: geld inzamelen om verscheurde families in conflict- en rampgebieden weer bij elkaar te brengen. Dus doe ook mee en kom in actie!
Daarnaast hebben we de afgelopen maanden een basis voor 3FM weten te leggen, waar we nu al mooie resultaten van zien: een groei naar twee miljoen maandelijkse online gebruikers, verdriedubbeling van de streamstarts, dertig minuten langere luistertijd bij 15-35 jarigen en meer bereik binnen de doelgroep. De hoofdreden van deze kentering? Dat dit 3FM-team barst van talent dat net dat stapje extra willen zetten om vooral de weg naar voren te vinden.
Dus ook al rond ik eind dit jaar mijn opdracht af, ik ben er van overtuigd dat het slechts een kwestie van tijd is dat 3FM weer hét jongerenmerk van Nederland is. Een muziekgeweten met een maatschappelijk hart. Met voor en achter de schermen een geweldig team. En dat alles stemt me vrolijk.
P.S. doneren doe je via www.npo3fm.nl/seriousrequest
Tot morgen,
Edwin Valent
CEO Bruut Productions