Menselijke maat
Creativiteit is leidend in alles wat we doen. Dit is de eerste zin in de strategie van idtv. Het is niet alleen waar we voor staan, het is het bestaansrecht voor ons als makers. Voor onze tv-producties en voor ons werk in opdracht bij idtv+.
Vandaag was een dag vol sollicitatiegesprekken. Fijn, want het is een teken van de groei die we doormaken. Maar het is niet altijd even makkelijk in een overspannen arbeidsmarkt. En laten we eerlijk zijn: vroeger zorgde het woord ‘tv’ óók bij idtv+ voor bakken vol met cv’s. Tegenwoordig is dat, zeker in een digitaliserende markt, niet altijd meer een gegarandeerd voordeel.
Ook hier merk ik dat de ontwikkelingen snel gaan. Ik leer veel van hoe pure players hiermee omgaan. Lees vooral het boek ‘Work Rules!’ van Laszlo Bock van Google. Het belangrijkste inzicht dat hij mij in dit boek gaf: het draait om de ruimte en toegevoegde waarde die je mensen in je team biedt. Op alle niveaus.
Employee journey
Daarnaast zie ik dat de menselijke maat steeds belangrijker wordt. Secundaire voorwaarden zijn niet meer secundair. Gesprekken gaan steeds vaker over groeipaden, werkcultuur en ontwikkelingsmogelijkheden.
Daarom ben ik blij dat idtv aandacht heeft voor de employee journey en zich de vraag stelt: zijn wij een goed huis voor talent en maken we waar wat we beloven? Dat is een weg van vallen en opstaan, want we doen zeker nog niet alles perfect. Maar de combinatie van intentie en inspanning zal uiteindelijk tot een optimale plek leiden.
Ik ga het weekend in met een glimlach. Een talent dat aan haar eerste baan in ons mooie vak gaat beginnen, sloot onze Zoom call af met de opmerking: “Dit voelde helemaal niet als een sollicitatiegesprek.” Waarom is dat eigenlijk ooit anders geweest?
Inge den Hartog
Head of idtv+
De week van Inge den Hartog
-
ΜaandagKijkcijfers
-
DinsdagElkaar versterken
-
WoensdagConsensus
-
DonderdagEchte impact
-
VrijdagMenselijke maat