Maurice Hols
Executive Vice President & General Manager Viacom Benelux
2018 - week 10

Meten is Weten

Eén van de belangrijke pijlers van Viacom is onderzoek. We willen weten wie onze  kijkers zijn, wat er in hen omgaat, waar ze naar kijken en wat de trends van morgen zijn. Kennis over de doelgroep is waar het succes van onze core business op drijft en daarin lopen we voorop. De enorme drang naar data over de kijkersdoelgroep heeft me vanaf het begin aangetrokken. Zo ligt research ten grondslag aan elk van onze ideeën en businessplannen, vormt het onze strategie en inspireert het onze storytelling en marketing.

Om meer van onze fans te weten te komen, is er vorig jaar in 71 landen met meer dan 1,2 miljoen kids, jongeren en jong-volwassenen gesproken. Wat zijn de huidige trends? Wat houdt hun bezig? Wat vinden ze belangrijk in het leven en welke rol mogen onze merken hierin spelen? In de data-economie waarin we leven, is de zienswijze en daaruit afgeleide ‘consumer behaviour’ van onze gigantische fanbase van onschatbare en onmisbare waarde.

We gebruiken de inzichten van onze fans niet alleen binnen onze content- en marketingstrategieën. We zetten de fan ook organisatorisch centraal. Dat betekent dat we alle activiteiten rondom de merken hebben georganiseerd. En zijn de programma’s, marketing & social engagementteams allemaal om een specifiek merk en/of doelgroep gestructureerd. Deze consistente en authentieke ‘360° aanpak’, resulteert in relevante storytelling en effectief engagement op alle Viacom-platformen.

Wat we vooraf al wisten, namelijk dat er een diepe aantrekkingskracht is tussen onze verschillende merken en de young-hearted fans, wordt voortdurend door ons onderzoek bevestigd. Juist door analyse van kijkgedrag slagen we er in om nog beter van onze doelgroep fans te maken.

Maurice Hols
Executive Vice President & General Manager Viacom Benelux

 

De week van Maurice Hols

Executive Vice President & General Manager Viacom Benelux
2018 - week 10