MIPTV
Het is zover! Volgende week weer naar de MIPTV in Cannes. Ik bezoek de beurs al ruim 20 jaar en na deze rare coronaperiode betrap ik mijzelf erop dat ik zin heb om weer terug te keren naar het Palais des Festivals. Fijn om veel bekenden weer te zien en te horen hoe het met ze gaat.
De afgelopen 2 jaar heb ik mij afgevraagd of het noodzakelijk is dat iedereen elkaar ontmoet op de beursvloer. We hebben regelmatig contact gehad via online meetings en de pitches van onze mooie programma’s sturen we meestal na. Ook via onze socials en mailings brengen we de nieuwe content onder de aandacht. We hebben onszelf opnieuw uitgevonden en dat heeft zeker positieve kanten.
Toch is online contact niet hetzelfde. Elkaar even echt in de ogen kijken en te horen wat er speelt. Een zakelijk gesprek is zo gevoerd, maar in deze business draait het juist ook om de persoonlijke interactie. Ik heb dat gemist. Ik ben ooit van juridische zaken overgestapt naar sales omdat ik het internationale speelveld interessant vind.
Het is heel inspirerend om nieuwe mensen te ontmoeten, om bestaande contacten warm te houden en om te zien wat er in de wereld gebeurt. Op pad te gaan met zoveel moois dat gemaakt wordt in Nederland en de reactie te zien vanuit de andere kant van de wereld. Te merken dat daar net zo enthousiast gereageerd wordt op wat we te bieden hebben. Daar krijg je energie van.
Dus deze week afspraken voorbereiden en de laatste nieuwe programma’s screenen. Volgende week weer op naar Cannes!
Margaret Stanneveld
Manager Sales Dutch CORE
De week van Margaret Stanneveld
-
ΜaandagMIPTV
-
DinsdagNieuw
-
WoensdagVRT
-
DonderdagSocials
-
VrijdagSpringplank