Never a dull moment
Deze week neem ik jullie graag mee in mijn werkzaamheden. Ik werk inmiddels dertien jaar bij GfK en heb diverse salesfuncties vervuld. Daarnaast ben ik vier jaar werkzaam geweest op de Marketing & Communicatie afdeling.
De rode draad in mijn carrière betreft mijn commerciële activiteiten voor de elektronica- en entertainmentmarkt, waarbij deze twee werelden steeds meer samenkomen. Sinds vorig jaar november zijn we ook binnen Media & Entertainment met een nieuw team van start gegaan, inmiddels onder leiding van Bas de Vos. Vanuit onze media-expertise voorzien we dagelijks diverse klantgroepen waaronder filmdistributeurs, fabrikanten, publishers, mediabureaus, operators, online platforms, stichtingen, JIC’s en broadcasters van marktinzichten en strategisch advies.
Afgelopen donderdag hadden we bij GfK de kwartaalmeeting voor de afsluiting van Q2 en aansluitend een welkomst barbeque met alle collega’s die nu uit Hilversum ook in het Amstelveense kantoor zijn neergestreken. Wat een leuke groep collega’s heb ik toch en een diversiteit aan expertises, waardoor we allerlei typen onderzoeken kunnen bieden aan onze klanten om hun vragen te beantwoorden. Door al deze collega’s en mijn nieuwe werkplek voelt het bijna alsof ik bij een nieuw bedrijf werk.
Inmiddels is het maandagochtend, de Tour de France is weer het gesprek bij de koffieautomaat. Dan weet je dat de zomer echt is aangebroken! Met een kop koffie begin ik mijn mail bij te werken. Af en toe glippen mijn gedachten nog even terug naar het heerlijke weekend vol zon, zwemmen, barbequen en een potje tennis. Ook in mijn eigen dorp, waar ik sinds kort woon, hadden we afgelopen weekend de wielerronde van Obdam. En gisteravond heb ik nog even lekker een film gekeken,The Huntsman Winter’s War. Zeker de moeite waard!
Het vakantieseizoen doet ook bij GfK bijna haar intrede. Dus de komende twee weken moeten nog even een aantal zaken worden afgerond. Zo meteen heb ik een meeting waarin we de diverse marketingactiviteiten evalueren van de afgelopen maand zoals de productlancering van GfK ViewScape waarin alle nieuwe cijfers en inzichten over videoconsumptie staan. Evenals onze deelname aan diverse events die de afgelopen maand hebben plaatsgevonden: Emerce Digital Marketing Live, Media Jaarcongres et cetera. Ook kijken we naar wat er het komende half jaar op de planning staat; in ieder geval de lancering van de nieuwe Smart Home Monitor en een GfK Kids- en Digital event.
Vanmiddag heb ik een leuke meeting staan met een aantal partijen met betrekking tot het boekenvak en het gebruik van ebooks. Nu met de vakantie in zicht natuurlijk weer spannend wat er allemaal (digitaal) gelezen gaat worden. Kortom, we zijn weer van start!
Barbara Schouten
Senior Industry Consultant Media & Entertainment GfK
De week van Barbara Schouten
-
ΜaandagNever a dull moment
-
DinsdagThe Voice (of GfK)
-
WoensdagLet’s Get Digital
-
DonderdagGrowth from Knowledge
-
VrijdagMusic was my first love