Never a dull moment met media
Met natte vingers door een betraand keyboard bouw ik aan mijn laatste stukkie. Niet in mijn leven, gelukkig niet. Dat leven is nog te mooi en er is nog te veel niet gedaan van wat ik eigenlijk al had willen en moeten doen.
Nee, het is de laatste keer dat ik u kond mag doen van al het groots en minder groots, maar categorie ‘toch wel erg tof’ dat zich in de Dutch Media Week 2021 afspeelde. Gister was daar veel over het kunstmatig intelligent neusje van onze industrie. Want daar weten we in Nederland aardig weg mee. Gelardeerd met een smakelijk sausje van techniek en ontwerp. Bomen met Humberto en gasten in de dagelijks door Frank Felix gemaakte ‘Media in Business’ show.
Nu over formats en storytelling, samen met Willemijn Rijpma van On Track (check die app, mensen), Sil Geurtsen, de programmagoeroe van EndemolShine Nederland en Martin Smelt van TP Vision die het merk Philips als creatieve uitbater van de beste schermen weer gouden glans heeft gegeven. Hoop te vertellen en het uur was in minder dan een razende geestelijke minuut voorbij.
Dat gold ook over de boom met Monique van Dusseldorp over kunstmatige intelligentie en cultuur en media. Scherp vastgelegd door de talentvolle meisjes en jongens van Stage X24. Ik zat nog niet of kon weer staan. Time flies when you’re having fun. En die fun hield niet op, want de rode loper ging uit voor de helden van de Dutch Game Awards 2021. Na vier jaar weer in volle glorie hersteld. Ons kikkerlandje is helemaal niet zo kikkerig als het op gamen aan komt.
We zijn daar meer een reuze(game)pad in. Smooth show met dikke dj-tunes als afterparty. Niet als de superdj’s in de Gooische Brink, maar toch ging er een aardig dakkie vanaf. En dan, als u dit leest, vandaag de laatste dag van een week vol inspiratie, beetje vallen maar vooral opstaan. Inspiratie dus. Ook vandaag.
De MOJO-conference van de drijvende kracht Ruud van Gessel. Een wereldwijde reis langs allerlei gasten die laten zien dat je met een smartphone in de hand hele speelfilms kan maken. Meer dan 35 talkshows, 140 events van Hilversum tot San Diego, van NY Alesund tot Den Haag met ons gekleurde huis als middelpunt. What a show, die Dutch Media Week. Be Humane was dit keer het thema. Nou, menselijk was het. Zonder al die handjes en denk- en doetalenten was dit niet mogelijk geweest.
Dankbaar ben ik, zijn wij. Dankbaar voor iedereen die heeft bijgedragen om deze editie van de Dutch Media Week tot een succes te maken. Niet aflatende inzet van te veel namen met hun hart voor de media op de juiste plek. Woorden schieten echt tekort, dat geldt niet voor mijn tranen om al dit, die mijn keyboard inmiddels hebben veranderd in een aardig buitenzwembad met infinity look.
Het is duidelijk dat leven en werken in en met media never a dull moment kent. Dank dus. DANK in kapitalen, ik herhaal DANK DANK DANK. Tot de volgende DUTCH MEDIA WEEK. Ook in kapitalen. Snif, snif.
Eppo van Nispen tot Sevenaer
Algemeen directeur Beeld en Geluid
De week van Eppo van Nispen tot Sevenaer
-
ΜaandagKan niet bestaat niet
-
DinsdagWe zijn begonnen
-
WoensdagLang leve de keukentegelwijsheid
-
DonderdagWie de eeuwige jeugd heeft, heeft een mooie aftiteling
-
VrijdagNever a dull moment met media