Nieuw elan
Een nieuw jaar is begonnen en het voelt ook echt als een jaar vol nieuwe kansen en mogelijkheden. Ons medialandschap staat op een kruispunt van vernieuwing.
YouTube breekt definitief door als kanaal waar volwaardige programma’s worden geplaatst en bekeken door een steeds bredere doelgroep. Wij maken zelf De Kluis met StukTV. De eerste afleveringen waren al goed voor meer dan een miljoen kijkers. Het is mooi te zien dat de budgetten op YouTube volwassener worden en de kijkersgroep ook. Daar zat iedereen op te wachten.
Talpa voert de strijd met RTL op en gaat vanavond beginnen met een nieuwe dagelijkse showrubriek. We kijken allemaal gespannen, want dit dagelijkse programma zal in belangrijke mate bepalen of SBS het tij kan keren. Bovendien zullen veel Talpa-programma’s van RTL naar SBS verhuizen, wat nieuwe mogelijkheden biedt voor RTL, ook voor producenten. Uiteindelijk zullen alle verschuivingen tot nieuw elan leiden waar wij programmamakers heel blij van worden.
Een goed begin van een spannend en kansrijk mediajaar gewenst!
Mattias Schut
Oprichter/creative director CCCP