Carla der Kinderen
Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance, saleshuis voor diverse publishers en onderdeel van RTL
2024 - week 22

Nieuw systeem

Dan is het alweer vrijdag. Vaak is de vrijdag een dag met weinig meetings, een dag om veel mail weg te werken en zo veel mogelijk actiepunten na te komen die je afgelopen week hebt opgeschreven zodat je goed het weekend in gaat.

Maar deze vrijdag is niet zo’n vrijdag. Vandaag is het namelijk de dag voor 1 juni. Een belangrijke dag. 1 juni is de eerste dag dat we alle tv-spotcampagnes van onze adverteerders via een heel nieuw systeem gaan uitzenden, op meer dan veertig tv-zenders. Een nieuw systeem waarin we alle campagne-aanvragen en doelstellingen van klanten verwerken en zo goed mogelijk inplannen. Waarmee we de puzzel leggen om alle adverteerders het juiste bereik in de juiste doelgroep te leveren.

Het systeem waarin alle verschillende commercials, alle verschillende uitzendinstructies zijn verwerkt en dat ‘praat’ met alle uitzendsystemen van al onze verschillende partners. Intern is dit een supergroot project, waar veel collega’s de afgelopen jaren heel hard aan hebben gewerkt. Het is zo’n project waar je intern heel druk mee bent en wat heel belangrijk is voor onze bedrijfsvoering, maar wat in deze fase alleen een succes is als de consument en de adverteerder er eigenlijk niets van hebben gemerkt. Er mogen geen klachten komen, maar er zullen dan ook geen complimenten komen.

Dus maak ik van deze plek gebruik om dit project en vooral de betrokken collega’s die hier zo knetterhard aan hebben gewerkt in het zonnetje te zetten. Ze verdienen een groot compliment. Ze staan dag en nacht (letterlijk) klaar om alles zo goed mogelijk in te regelen. Vanaf eind april hebben we alle aangevraagde campagnes voor juni al verwerkt in het nieuwe systeem. Voor de buitenwereld ging het heel soepel, intern hebben we wel wat brandjes moeten blussen. Maar dat kunnen we en zijn we goed in. En morgen is het D-Day. Iedereen staat bij ons op scherp. Ik hoop dat je er niets van merkt en wens je een heel rustig weekend.

Carla der Kinderen
Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance, saleshuis voor diverse publishers en onderdeel van RTL 

De week van Carla der Kinderen

Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance, saleshuis voor diverse publishers en onderdeel van RTL
2024 - week 22