Nieuwe merkidentiteit
Deze week is het zover! Aanstaande donderdag lanceren we onze nieuwe merkidentiteit. Nieuw logo, nieuwe typografie, een subtiele nieuwe schrijfwijze van onze naam (Beeld & Geluid in plaats van Beeld en Geluid) en een nieuwe vormgeving.
Samen met ontwerpbureau Volta uit Utrecht hebben we de afgelopen anderhalf jaar gewerkt aan deze huisstijl en het is geweldig om te zien hoe alle puzzelstukjes nu in elkaar vallen. De aanleiding voor deze rebranding was de vernieuwing die Beeld & Geluid een aantal jaren geleden inzette.
Zo zijn we onze collectie gaan verbreden met onder andere online media, pers en journalistiek en games, richten we ons meer op actuele en maatschappelijke mediathema’s en bouwen we aan een nieuw Mediamuseum dat medio oktober zijn deuren opent. Onze huidige merkidentiteit paste dus niet meer bij wie we zijn en wat we willen uitstralen.
Daarnaast, en niet minder belangrijk, sloot ons logo na veertien jaar niet meer aan bij de dynamiek van hedendaagse marketing en communicatie. Het logo was vrij statisch, zonder verdere vormgeving. Aangezien we zelf steeds meer video’s produceren en online aan ons merk bouwen, hebben we behoefte aan niet alleen een logo, maar ook aan vormgeving die we voor verschillende doeleinden kunnen inzetten.
Vanmiddag heb ik nog overleg met Volta over het afronden van het AV-handboek en versturen we een mailing naar onze relaties om hen alvast een voorproefje te geven van onze nieuwe huisstijl, voordat we live gaan. Ben benieuwd!
Jennemiek Leijssen
Corporate communicatiemanager Beeld & Geluid
De week van Jennemiek Leijssen
-
ΜaandagNieuwe merkidentiteit
-
DinsdagPuntjes op de i
-
WoensdagArchief als kloppend hart
-
DonderdagD-Day
-
VrijdagVolgende milestone