Omdat we samen sterker zijn
Het is vandaag voor mij tijd om weer aan de slag te gaan. Zoals genoemd in mijn blog van maandag is ons bedrijf vorige maand door 24i Media overgenomen. Vijf jaar nadat ik Vigour samen met mijn medeoprichters vanuit een huiskamer begonnen ben, is dat een mooie stap.
Veel mensen hebben me gevraagd of het lastig was om onze zelfstandigheid op te geven en onderdeel te worden van een groter concern. Ik heb dat gelukkig niet zo ervaren. Bij Vigour hebben we vanaf het begin af aan de ambitie gehad om als Nederlandse startup impact te hebben op de manier waarop mensen wereldwijd media ervaren. Door de combinatie met 24i zijn we beter gepositioneerd om op de globale markt een vuist te kunnen maken.
Vigour ontwikkelde net als 24i streaming apps voor mediabedrijven om video content te ontsluiten op alle schermen. We wisten als Nederlandse startup in korte tijd een aantal grote internationale klanten en investeerders aan ons te binden met een platform dat gebruikers niet alleen in staat stelt om content te kijken op verschillende schermen, maar individuele schermen ook verbindt op een intuïtieve manier om zo een optimale gebruikerservaring te creëren.
24i heeft heeft met haar uitgebreidere platform al jaren een leidende positie in Nederland (waar het tv apps levert aan nagenoeg alle grote broadcasters) en is inmiddels bezig aan een indrukwekkende opmars binnen de internationale markt. Door de overname kunnen we onze technologie en expertise binnen 24i nu op een veel grotere schaal toepassen.
Applicatietechnologie zoals die achter populaire streaming services zit, lijkt op het eerste gezicht misschien niet zo spannend, maar vormt in de praktijk een complex ecosysteem waarin snelle innovatie en creatieve ontwikkeling plaatsvindt. De verschuiving in de markt van traditionele televisie naar het kijken via ‘multiscreen’ streamingdiensten heeft impact op iedereen die met de creatie en distributie van media te maken heeft.
Bij 24i Media proberen we het voor alle mediabedrijven mogelijk maken om streaming services te ontwikkelen die zich met populaire diensten als Netflix of Amazon Prime kunnen meten. Ook al maken we zelf dan geen content, als applicatieontwikkelaar hebben we een grote invloed op de manier waarop mensen video ontdekken en ervaren!
Juist nu er steeds meer technische mogelijkheden zijn om rijke, intuïtieve en meeslepende ervaringen te bieden op digitale platforms, wordt het extra belangrijk om een betere verbinding te creëren tussen het creatieve proces rondom content creation en de innovaties van de gebruikservaring in videoapplicaties. Dat gebeurt binnen onze markt nu nog onvoldoende, wat waarde laat liggen voor zowel broadcasters als eindgebruikers.
Contenteigenaren die leren om op een holistische manier naar hun streaming services te kijken en bij het produceren van content beter rekening houden met de technische mogelijkheden van het distributieplatform – kijk eens naar de streaming service voor Major League Baseball in Amerika – doen daar op dit moment hun voordeel mee!
Ramon Duivenvoorden
Managing Director 24i Media USA
De week van Ramon Duivenvoorden
-
ΜaandagTerugkeer
-
DinsdagJetlag
-
WoensdagOmdat we samen sterker zijn
-
DonderdagAmerika