Open deur met Team Early
In mijn vorige columns heb ik het er al over gehad. We willen ervoor zorgen dat onze producten en diensten zo goed mogelijk blijven aansluiten bij de behoeften van de consument en de markt.
Dat vraagt tijdig testen, leren en sparren over nieuwe trends en ontwikkelingen. Vroeger deden we dat meer achter ‘gesloten deur’. We betrokken onze klanten uiteraard wel, maar deden dat meer in besloten kring en brachten iets naar buiten als het klaar was. Sinds twee jaar hebben we dat veranderd en hebben we bij Ad Alliance Team Early opgericht. Een multidisciplinair team van collega’s die actief en in alle openheid de adverteerder, het mediabureau of partner betrekt bij innovaties. We testen en leren samen, maken samen fouten, we vallen samen en we staan samen weer op.
Om de week hebben we intern een Team Early meeting. We praten elkaar bij over de trends die we zien, mogelijke passende innovaties, over de status van de huidige projecten en we staan stil bij actuele en relevante onderzoeksresultaten.
Een tijd geleden hebben we bij diverse mediabureaus, vanuit Team Early, een workshop ‘Trendwatchen’ georganiseerd. Daarin werd ons geleerd hoe je trends signaleert en structureert. En wat een manier is om die trend te vertalen naar innovatieve ideeën. Wat me opviel tijdens deze workshop is hoe de cocktail van focus, goede begeleiding en goede wil, een veelheid van ideeën oplevert in slechts twee uur tijd. Hoe dichtbij een innovatief idee is als je samen hardop denkt, ruimte geeft aan elkaars gedachten en open staat voor nieuwe dingen. Echt superleuk en leerzaam om te doen.
We blijven op dit gebied continu in beweging en op jacht naar goede innovatieve ideeën die we vanuit Team Early samen met klanten verder kunnen brengen. We zijn goed op weg, en daarbij vragen we ons altijd af of het nog beter kan. Hoe kunnen we nog beter de ideeën naar boven halen die spelen binnen de advertentiemarkt? Ideeën waar Team Early samen met onze relaties mee aan de slag gaat.
Ik ben ook benieuwd hoe andere organisaties tot innovaties komen. Is dat georganiseerd op een afdeling of is dat juist niet georganiseerd en meer bedrijfsbreed gefaciliteerd? Deze zoektocht is volgens mij nooit klaar en dat is er juist leuk aan. Heb je ervaring met het organiseren van innovaties en wil je die ervaring met mij delen? Ik hoor het graag.
Carla der Kinderen
Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance, saleshuis voor diverse publishers en onderdeel van RTL
De week van Carla der Kinderen
-
ΜaandagSamenwerking
-
DinsdagSweetspot
-
WoensdagVINEX
-
DonderdagOpen deur met Team Early
-
VrijdagNieuw systeem