Pitchen
Als Strategy Director ben ik, samen met Eva Peters, eindverantwoordelijk voor de B2B marketingstrategie van Scenery. Een van onze pilaren is dat we een brug willen bouwen tussen Europese makers en de rest de wereld.
Daarom organiseren wij tijdens verschillende internationale documentairefestivals in Europa altijd een live pitch event onder de naam: Pitch Your Ground Breaking Ideas. De laatste editie was tijdens IDFA, maar deze week zijn we druk in de voorbereiding voor CPH:DOX, het prestigieuze documentairefestival in Kopenhagen.
Hoe werkt het? Scenery zoekt talentvolle filmmakers om hun ideeën te presenteren aan een panel van toonaangevende internationale makers, producenten en buyers. Wij selecteren vijf kandidaten om hun verhaal en visie te pitchen aan een invloedrijk panel. Het winnende idee ontvangt € 5.000 aan ontwikkelingsfinanciering. Een mooie start voor talentvolle filmmakers.
Deze events zijn altijd erg bijzonder omdat het de creatieve sfeer van een filmfestival combineert met goede inhoudelijk pitches waarvan een groot deel daadwerkelijk gerealiseerd zal worden. Je kunt je plannen nog insturen. En mocht je vragen hebben, dan ,mag je me natuurlijk altijd contacten.
Naique Tanate
Strategy Director bij Scenery