PRIDE month op OUTtv
Vandaag is mijn eerste dag op ons kantoor in Utrecht. Ik was de afgelopen drie weken in het buitenland. De eerste anderhalve week voor het bezoeken van het Cannes Filmfestival om nieuwe films te screenen en mogelijk aan te kopen, vervolgens een paar dagen vakantie op Ibiza en tot slot in Barcelona voor het afronden van onze samenwerking tussen onze filmdistributietak en de Spaanse bioscoopketen CINESA
Tijdens de tweewekelijkse MT-meeting bespreken we zowel de update van onze strategische doelen als operationele zaken. Voor vandaag staat onder andere de implementatie van onze live-events tijdens het Pride-seizoen in juli en augustus op de planning. Vanaf medio juli zullen wij diverse Europese Pride-vieringen live op onze tv-zenders vertonen, waaronder Amsterdam (in samenwerking met AVROTROS), Keulen, Antwerpen (in samenwerking met Proximus) en Madrid.
In deze periode produceren we tevens PRIDE-talkshows, waar lokale prominente mensen uit onze community een podium krijgen. Een prachtige manier om de zichtbaarheid en bewustwording van onze lifestyle voor alle kijkers in het zonnetje te zetten. Tijdens deze Pride-maand(en) zetten meerdere distributiepartners onze zender ‘gratis’ open, zodat zoveel mogelijk kijkers mee kunnen genieten.
Het is na een tijd afwezigheid altijd goed om weer op kantoor te zijn en mijn collega’s in Utrecht te zien. Naast een aantal bila’s heb ik een belafspraak staan met een partij die volop bezig is met AI tools met betrekking tot het vertalen van tv-programma’s. Het lokaliseren van onze content naar zoveel verschillende talen is een grote kostenpost voor het bedrijf en kost aanzienlijk veel tijd.
Nu gebruiken we hoofdzakelijk ondertiteling, maar in veel landen is het nasynchroniseren van programma’s in de eigen taal de standaard. Ik wil bovenop de technische ontwikkelingen zitten om deze ‘dubbing’ tools in onze workflow te integreren. Tot slot volg ik diverse e-mails op naar aanleiding van mijn bezoek aan Cannes en overige contentdeals die nog niet zijn afgerond.
Voor de avond heb ik een voorstelling in het oude Luxor in Rotterdam staan om met mijn ouders de cabaretvoorstelling ‘Even tot Hier’ te bezoeken.
Marc Putman, CEO van FOMO
FOMO (Family of OUT Media Organizations) is de groepsholding van onder andere de LGBTI+ lifestyle tv-zender OUTtv en het streamingplatform OUTtv PRO, beschikbaar in meer dan tien Europese landen. Onder deze holding vallen ook de filmdistributiebedrijven Cinemien Nederland, PRO-FUN Media in Duitsland, Tongariro Releasing in Polen en Cinemien CultureOUTlet in Spanje. Deze groep organisaties richt zich op het exploiteren van (digitale) content voor de LGBTI+ doelgroep.