Jorn Agterberg
Marketingmanager Radio Veronica & Sublime
2024 - week 39

Ready for take-off?

Cabin crew prepare for take-off”. Vanavond zullen deze woorden te horen zijn bij de start van het welkomstfeest van Gerard Ekdom. Samen met een select gezelschap luisteraars viert Radio Veronica dat Ekdom ‘on air’ is bij het station. Op een speciale locatie, de hoogte in: de 747 SkyBar van Mondi, met zicht op Schiphol.

Wat doe je als radio-dj bij een nieuw radiostation? Kennismaken met je collega’s én natuurlijk met de luisteraars. Nou kent bijna iedereen Gerard Ekdom wel, maar hij kent nog lang niet alle ruim 1,3 miljoen luisteraars van Radio Veronica. Dat is ook vrijwel onmogelijk en dus draaiden we het om: val op bij Gerard en win.
Als kennismakingsactie organiseren we een welkomstfeestje en iedereen die opvalt bij Gerard Ekdom, die is uitgenodigd. Onder de noemer ‘opvallen=meemaken’ wordt de creativiteit van luisteraars geprikkeld en komen de meest originele en opvallende acties voorbij.

Zo maakte luisteraar Terence een speciale witte wijn genaamd ‘Le Gerard’, fietsten Imane en Jeroen op de app Strava de letters G-E-R-A-R-D E-K-D-O-M en schreef Michiel een lied voor Gerard. Allemaal zijn ze er vanavond bij tijdens het ON AIR welkomstfeestje en één van de inzenders maakt bovendien kans op een reis voor 4 personen naar Bonaire (bON-AIR-e, afijn je snap ‘m 😉
In feite is de hele actie user generated content, of in dit geval: listener generated content. En met luistercijfers in de ochtend die 70% hoger liggen dan vóór de start van Gerard Ekdom, kunnen we het gerust een vliegende start te noemen. Op naar grotere hoogten, wij zijn in ieder geval – samen met de luisteraars – ready to fly! 

Jorn Agterberg
Marketingmanager Radio Veronica & Sublime 

De week van Jorn Agterberg

Marketingmanager Radio Veronica & Sublime
2024 - week 39