Reflectie & Vooruitblik
Terwijl er een heerlijke taart wordt bezorgd vanuit de organisatie Dutch Media Week (ontzettend bedankt, Herman!), stromen er steeds meer reacties binnen op de feedback mogelijkheid die we naar de bezoekers hebben verstuurd.
Er zijn natuurlijk voldoende leermomenten & momenten van experimentatie geweest tijdens het organiseren van de dagen. Een experiment daarvan is het feit dat we dit jaar voor het eerst een Startup Valley hebben toegevoegd.
Onder de noemer Startup Valley werd een vruchtbare bodem gecreëerd om te experimenteren en te ontdekken. Doel was het creëren van samenwerkingen tussen bezoekers, stakeholders en andere belanghebbenden. In lijn met het innovatieve karakter waar het festival om bekend staat, werden een aantal opvallende startups in de schijnwerpers gezet. Eén daarvan is WeKnow, een baanbrekende marktonderzoekapp die research eenvoudiger en toegankelijker maakt.
Ook Immer.app, dat digitale toegang tot lezen bevordert, is inspirerend. En XS2Content, dat artikelen en teksten omzet in boeiende podcasts, video’s en andere audioformaten. En dan nog de spraakmakende startup Verify, dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van informatie verifieert – zeer relevant in de tijd van al dan niet fake news.
Annet Kloprogge
Business Developer ROM Utrecht Region