Carla der Kinderen
Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance, saleshuis voor diverse publishers en onderdeel van RTL
2024 - week 22

Samenwerking

Laat ik mijzelf eerst kort voorstellen. Mijn naam is Carla der Kinderen en ik werk al meer dan twintig jaar (Wat?!? Ja, echt) voor RTL. Bij RTL in verschillende rollen en de laatste vier jaar bij Ad Alliance.

Ik heb een fase gehad dat ik niet wist of ik nu trots moest zijn dat ik al zo lang voor RTL/Ad Alliance werk, of dat je dit gegeven subtiel bij een voorstelrondje overslaat. Het is toch niet echt meer van deze tijd, zo lang bij dezelfde werkgever. Maar ik heb besloten dat ik er gewoon vooral heel trots op ben. RTL en Ad Alliance zijn prachtige bedrijven, met energieke collega’s die allemaal voor het beste resultaat gaan. Er wordt gewerkt vanuit een stevige strategische visie met een heerlijke dosis fanatisme en pragmatisme. Ik hou ervan.

Om het voorstellen nog even af te maken: ik woon in Utrecht, samen met mijn vriend en onze twee zoontjes, een tweeling van tien jaar. Ik ben dol op sport en vooral teamsporten. Jarenlang in verschillende teams gevolleybald, maar uiteindelijk toch overgestapt naar een potje tennis en een rondje hardlopen. Lekker praktisch in een druk leven, al mis ik het sporten in teamverband wel. Denk dat dat ook een reden is dat ik het zo naar mijn zin heb bij Ad Alliance. Daar staat samenwerking intern en extern centraal. En ik mag mezelf deze week weer met mooie en innovatieve samenwerkingen bezighouden.

Bij Ad Alliance hebben we namelijk nieuwe samenwerkingen binnen het SAVOD-domein. Ja, weer een nieuwe term in de media. SAVOD, Subscription Advertising Video On Demand. Veel grote streamingplatforms, waarvoor de consument een abonnement kan nemen (SVOD), bieden sinds kort ook een goedkoper abonnement aan waarbij je ads te zien krijgt. Dat heet SAVOD. Niet een heel sexy woord, maar je zal zien, voor je het weet is dit gemeengoed en onderdeel van het jargon. 

En het is hét antwoord voor de toekomst en onze total video-strategie. Daar waar het bereik van lineaire tv afneemt, neemt het hier in grote stappen toe. De uitdaging en kansen binnen SAVOD zijn namelijk prachtig. Adverteren rondom kwalitatief hoogstaande content op een platform waar consumenten bereid zijn voor te betalen. Dat zijn goede ingrediënten voor een krachtige video-propositie in een brandsafe omgeving. Bij Ad Alliance willen we onze leidende positie uitbreiden en hebben we nieuwe samenwerkingen met een aantal grote SAVOD-partijen. Ons aanbod in het SAVOD-domein bestaat nu uit HBO Max, SkyShowtime en natuurlijk Videoland. Daar ben ik deze week druk mee. En ik neem jullie graag mee.

Carla der Kinderen
Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance, saleshuis voor diverse publishers en onderdeel van RTL 

 

De week van Carla der Kinderen

Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance, saleshuis voor diverse publishers en onderdeel van RTL
2024 - week 22