Social in the mix
Gisteren schreef ik over mijn eerste contact met Social Media Week en in 2014 is het gelukt om de licentie voor dit internationale event naar de Benelux te halen. Inmiddels hebben we drie fantastische evenementen in Rotterdam en drie in Den Haag mogen organiseren. Waarvan de laatste onder de noemer ‘#SMWNL joins Dutch Media Week’ een hele fijne samenwerking met Dutch Media Week was.
Tijdens deze zes events hebben honderden sprekers hun kennis met duizenden deelnemers gedeeld. Sprekers uit Nederland en België, maar ook uit Denemarken, Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Oostenrijk, Zwitserland en zelfs Noord-Cyprus. Sprekers van de VN, NATO, NOC*NSF, NOS, ANP, AD, NRC, BNR, EY, BMWi, KLM… vele afkortingen zijn voorbij gekomen. Maar natuurlijk ook sprekers van social platforms als LinkedIn, Twitter, YouTube en Reddit. Zowel off- als online.
Social Media Week is inmiddels overgenomen door Adweek en het onafhankelijke non-commerciële karakter waar ik in 2011 door geïnspireerd werd, is er inmiddels wel vanaf. In deze nieuwe opzet voelden we ons niet meer thuis en we hebben de licentie dan ook teruggegeven. Social Media Week Rotterdam werd in 2018 Social Media Week Holland en nu in 2021 ben ik enorm trots dat we opgaan in Dutch Media Week.
Want wisten we in 2011 nog niet zo goed wat we met social media aanmoesten – er waren zelfs experts die dachten dat het wel over zou waaien – inmiddels is wel duidelijk dat social onmisbaar is in de mediamix.
Maarten Reijgersberg
#eindbaas RauwCC