Tegengas
Vandaag staan er twee externe afspraken in mijn agenda. Als eerste ga ik naar KPN, een van onze affiliate partners. Regelmatig praat ik met onze partners over de aangepaste branding en programmering van onze kanalen, de geplande marketingcampagnes, het bedachte VOD-aanbod en de veranderingen in de markt. Want die staat niet stil.
De ontwikkeling van het lineaire kijkgedrag houdt de gemoederen wel bezig. Geloof ik nog in het traditioneel lineair tv kijken? Tja, daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Het kijkgedrag is in rap tempo, voornamelijk maar zeker niet overwegend bij jongeren, aan het veranderen. Natuurlijk vermindert lineair tv kijken, maar er zullen nog lange tijd mensen zijn die op vaste momenten inschakelen om hun favoriete programma’s te zien.
De afgelopen jaren zijn er veel nieuwe aanbieders op het gebied van video bij gekomen. Niet alleen Netflix en Videoland, maar ook YouTube wint aan kijktijd. Het is dus een pittige strijd geworden om kijkers te verleiden op onze programma’s af te stemmen.
Na KPN reis ik door, nu met de auto, naar RTL. Al twee jaar vertegenwoordigt RTL ons op de Nederlandse markt en regelen zij de verkoop van onze spot- en non spotreclame. Een prima samenwerking en de inhoud van het gesprek gaat dan ook niet over de performance van RTL maar over de technische leveringen van de spotfiles (ja, dat moet ook gebeuren) en hoe tegengas te geven aan het duopolie van Facebook en Google op de digitale markt. Dat gaan wij niet meteen oplossen, maar ik zou daar wel graag aan bijdragen als het zou kunnen.
Jessica Haagmans
Regional Director Benelux A+E Networks
De week van Jessica Haagmans
-
ΜaandagHISTORY-moment
-
DinsdagTegengas
-
WoensdagLonden
-
DonderdagValues
-
VrijdagIn gesprek