Televisie met impact
Ieder jaar veranderen wij wel iets aan de Gouden Televizier-Ring verkiezing. Dit jaar hebben wij de nieuwe categorie Televizier-Ster Impact geïntroduceerd.
Tevreden kijken wij terug op het Gouden Televizier-Ring Gala, afgelopen donderdag in Carré. De collega’s van AVROTROS hebben zichzelf weer overtroffen bij de productie van het event en de awardshow op tv. Happy zijn wij ook met de introductie van een nieuwe award: de Televizier-Ster Impact.
De eerste winnaar in de nieuwe categorie is #Boos, dankzij de bekende aflevering over de misstanden achter de schermen bij The Voice. Belangrijke onthullingen voor Nederland en een baanbrekende productie voor de makers. Vooraf kregen wij het commentaar dat deze award alleen maar bedacht is om Tim Hofman nog een keer op het podium te kunnen roepen.
Onzin natuurlijk. Want hoewel wij absoluut onder de indruk zijn van Tim, worden in onze verkiezing de winnaars nog altijd bepaald door het Nederlandse publiek. En daarbij: volgend jaar reiken wij de prijs weer uit. En wie klimt er dan op het podium? De nieuwe award komt voort uit alle discussies die tegenwoordig worden gevoerd. In de politiek, op de socials, in het dagelijks leven. Vaak op het scherp van de snede en lang niet altijd even positief
Met de nieuwe prijs zetten wij programma’s in het zonnetje die juist iets bijdragen aan Nederland. De award is bedoeld voor tv die ons aan het denken zet, aanleiding is voor een goed gesprek, of zelfs een verandering op gang brengt. Televisie is een fantastische bron van vermaak en informatie, maar kan en mag ook impact maken. Dus programmamakers van Nederland: ga ervoor. Dan laten wij volgend jaar samen zien dat de Televizier-Ster Impact een blijvertje is
Jeroen de Goeij
Content Lead bij Bindinc. en onder andere inhoudelijk verantwoordelijk voor TVgids.nl en de Gouden Televizier-Ring verkiezing.