Terug in de tijd
Was ik gisteren nog maar net op tijd om mijn maandagtekst voor ‘De Week Van’ in te leveren, gisteravond had ik alle tijd voor de tekst van vandaag. En in deze tekst ga ik graag terug in de tijd. Terug naar 11 februari 2011. De dag dat ik voor het eerst in contact kwam met Social Media Week in New York. Gewoon door een old school offline flyertje in mijn hotel.
Ik was in New York op huwelijksreis. Althans, ik was toen al twee jaar getrouwd met de liefde van mijn leven, maar we waren nog niet eerder aan de huwelijksreis toegekomen. Het was voor ons beiden het eerste bezoek aan NYC en superlatieven schieten tekort om die eerste keer te omschrijven. Gelukkig hebben we de foto’s nog.
Maar goed, in ons hotel lag dus een flyer van Social Media Week New York, een event dat die week in negen verschillende steden wereldwijd plaatsvond. In Hong Kong, Parijs, San Francisco, Istanbul, Rome, Londen, Toronto, Sao Paulo en New York dus. Ik was pas een jaartje bezig om van RauwCC hét social mediabureau van Nederland te maken en de ondernemer in mij vond dit een uitstekende gelegenheid om een deel van onze huwelijksreis zakelijk af te kunnen schrijven. Gelukkig vond mijn vrouw het ook een goed idee om deze wereldstad een paar uurtjes voor zichzelf te hebben.
En zo gebeurde het dat ik de sessie ‘Enriching the Arts Experience Through Integrated Social Media’ in de Hearst Tower bij mocht wonen. Een ontzettend inspirerende sessie met sprekers van het MOMA, het Metropolitan Museum of Art, en het Guggenheim Museum. Niet de minste musea en voor die tijd waren zij erg vooruitstrevend bezig met social media. Na deze sessie dacht ik maar één ding: Rotterdam moet worden toegevoegd aan de lijst met wereldsteden waar Social Media Week plaatsvindt!
Maarten Reijgersberg
#eindbaas RauwCC