Ingrid Timmer
Head of Marcom NL CANAL+ Groupe
2023 - week 36

The Bear

Deze week heb ik de eer om jullie mee te nemen in wat mij zoal bezighoudt, vermaakt en verwondert. Mijn naam is Ingrid Timmer en sinds een jaar werk ik als Head of Marcom NL voor CANAL+ Groupe.

Nu hoor ik je gelijk denken, maar CANAL+ is al 20 jaar niet meer in Nederland? Deels waar, want in 2004 verdween de zender in Nederland na de overname van Filmnet. Maar sinds 2019 opereren Canal Digitaal en Online.nl via M7 onder de vlag van CANAL+ Groupe. Als ik aan CANAL+ denk, denk ik gelijk aan de iconische reclame The Bear. Voor mensen die niet in marketing werken misschien minder bekend, maar mocht je 1 minuutje hebben dan raad ik je aan deze even te bekijken. Gewoon omdat het kan.

Deze commercial heeft wereldwijd bijna alle creatieve (marketing) prijzen gewonnen. En zelfs nu ruim 10 jaar later staat deze nog in diverse top-lijstjes. Met ook een Nederlands tintje, want de commercial is gemaakt door filmproducent Matthijs van Heijningen. Als marketeer kijk ik graag naar commercials en campagnes van andere bedrijven. En niet alleen uit de mediabranche (al was de campagne van Barbie fantastisch en had ik ook graag ‘een hand’ gehad in de Wednesday launch campagne van Netflix).

Soms niet mogelijk voor kleinere merken (qua budget en teams), maar absoluut jaloersmakend. Voor mij is de absolute nummer 1 qua creatie en consistentie Nike. Kwalitatief zo sterk, niet bang om controverse op te zoeken en met dezelfde signature zonder dat het verveelt. In NL word ik blij van de inhakers van Bol.com. Toen Lando Norris tijdens de Hongaarse GP de beker van Max Verstappen brak wisten zij direct op mooie wijze in te springen. What’s not to love? Laten we proberen om die creativiteit wat vaker te tonen in campagnes en niet ‘alleen’ voor effectiviteit te gaan. Net even verder te gaan waardoor je een ‘love-brand’ wordt. Ik ben benieuwd wat jouw mooiste inhaker of commercial is. Laat je het me weten?

Ingrid Timmer
Head of Marcom NL CANAL+ Groupe

De week van Ingrid Timmer

Head of Marcom NL CANAL+ Groupe
2023 - week 36